خبرهای داغ:

خلاء قانونی برای پیشگیری از طلاق، مشکل فرهنگی است

امام جمعه موقت طبس با اشاره به اینکه مشکل متولیان فرهنگی این است که خود فرهنگی نیستند، گفت: متولیان فرهنگی ما برنامه و راهکارهای موثری ندارند و خلا قانونی برای پیشگیری از طلاق و بعد از طلاق در کشور و استان ما وجود دارد.
کد خبر: ۸۵۳۰۱۲۴
|
۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۱

محمد جواد زنجانی طبسی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بیشترین آسیب هایی که خانواده های ایرانی را تهدید می کند؛ در اثر جنگ نرم دشمن است، اظهار داشت: تزلزل، سست شدن، ازهم گسیختگی خانواده ها، تعمیق شکاف نسلی، دور شدن از ارزش ها و بیگانه شدن با فرهنگ و سنت های اصیل، بنیان خانواده ها را تهدید می کند.

امام جمعه موقت طبس گفت: آشنایی های خیابانی و فضای مجازی، نگاه مادی و منفعت طلبانه به ازدواج، نداشتن تناسب فرهنگی و هم کفوّ نبودن خانواده ها، سبب از هم پاشیده شدن خانواده و جدایی زوجین می شود.

این استاد دانشگاه طبس گفت: بهترین راهکار در خصوص پیشگیری از طلاق و جدایی زوجین آگاهی های وسیع، لازم و مستمر به مردم بخصوص قشر جوان و خانواده ها است.


تاثیر فوق العاده ماهواره در افزایش طلاق و جدایی زوجین

وی با تاکید بر اینکه مشکل متولیان فرهنگی این است که خود فرهنگی نیستند، ادامه داد: متولیان فرهنگی ما برنامه و راهکارهای موثری ندارند و خلا قانونی برای پیشگیری از طلاق و بعد از طلاق در کشور و استان ما وجود دارد.

زنجانی طبسی با اشاره به آسیب های شبکه های اجتماعی و ماهواره و تاثیر آن در افزایش آمار طلاق متذکر شد: ماهواره به عنوان یک ابزار قدرتمند جنگ نرم دشمن تاثیر فوق العاده ای در روند رو به رشد طلاق در استان دارد.

این استاد دانشگاه طبس با بیان اینکه بیکاری، نداشتن شناخت زوجین از یکدیگر و متناسب نبودن وضعیت خانوادگی زن و شوهر در افزایش آمار طلاق تاثیر فراوانی دارد، افزود: رفع این موانع تاثیر بسزایی در جدا نشدن زوجین دارد.


دولت با تاسی از فرهنگ اسلام، به فکر استحکام بنیان خانواده ها باشد

امام جمعه موقت طبس با تاکید بر اینکه دولت و خانواده ها برای پایداری بنیان خانواده نقش بسزایی دارند، گفت: ترویج و تبلیغ فرهنگ اسلام بویژه در ساده گرفتن ازدواج، ترویج فرهنگ اسلامی و سنت های اصیل در جامعه بر دوش والدین و مسئولین دولتی است.

وی نقش دولت را در جهت استحکام بخشی کانون خانواده ها بسیار مهم دانست و تاکید کرد: دولت که نقش اصلی در سیاست گذاری، برنامه ریزی، قانونگذاری و اجرا را دارد؛ می تواند به نقش موثری در بنیان خانواده داشته باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار