خبرهای داغ:
امام جمعه شهر الوند:

امر به معروف و نهی از منکر برای محدود کردن آزادی دیگران نیست

امام جمعه شهر الوند گفت: امر به معروف و نهی از منکر تنها مختص اسلام و تشیع نیست بلکه یک واجب بین المللی و بین الادیانی است و برای محدود کردن آزادی دیگران نیست بلکه باعث بقاء همه جوامع، اجتماع، ملتها و همه گروه ها است.
کد خبر: ۸۵۳۰۱۴۵
|
۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین، حجت الاسلام علی طهماسبی امام جمعه شهر الوند در مراسم نشست اخلاقی سپاه ناحیه امام سجاد(ع) قزوین به فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر پرداخت و اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر تنها مختص اسلام و تشیع نیست بلکه یک واجب بین المللی و بین الادیانی است و برای محدود کردن آزادی دیگران نیست بلکه باعث بقاء همه جوامع، اجتماع، ملتها و همه گروه ها است.

وی گفت: امر یعنی دستور به معروف، معروف در لغت شناخته شده و در اصطلاح هر کار نیکی که عقل و شرع و فطرت آن را نیک بداند، است همانند عدالت که عقل عدالت را خوب می داند و نهی از منکر یعنی باز داشتن و دراصطلاح هر کاری که عقل و شرع و فطرت آن را بد بشمارد، واداشتن و بر حذر داشتن به سمت خوبی ها و از بدی ها مفهوم دیگر آن است.

طهماسبی به جایگاه امر به معروف در اسلام اشاره کرد و یادآور شد: درهر تشکیلاتی یک ارزشیابی و ارزیابی وجود دارد ما یک اصول دین داریم که اصل و اساس دین است و یک فروع دین که هم اصول نیازمند فروع دین است و هم فروع نیازمند اصول دین می‌باشد.

وی متذکرشد: همانطور که یک ساختمان تنها با ستون تکمیل نمی شود و نیاز به نازک کاری دارد فروع دین هم  باید بر اصول دین شود و مکمل یکدیگرند.

امام جمعه شهر الوند عنوان کرد: قرآن در باب مبدا شناسی، معاد شناسی و رسالت شناسی است که انسان بداند که از کجا آمده و بهر چه کاری آمده و به کجا خواهد رفت و در زندگی خود تأمل و اندیشه کند که خود یک عبادت است.

وی تأکید کرد: علامت حکومت صالحان این است که امر به معروف و نهی از منکر کنند که آمران به معروف ناهیان از منکر، جانشینان خدا در روی زمین اند.

طهماسبی به حدیثی از حضرت امیرالمومنین علی (ع) در باب اهمیت امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و اذعان داشت: تمام اعمال خیر همانند احترام به پدر و مادر، دلجویی از یتیم و حتی جهاد در راه خدا در مقابل امر به معروف و نهی از منکر همانند حبابی در مقابل دریای جوشان است.  

 

4001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها