رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان شاهرود از آغاز مرمت حمام تاریخی شهر نمونه گردشگری بسطام با مشارکت شهرداری اين شهر خبر داد.
کد خبر: ۸۵۳۰۱۵۲
|
۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاري بسيج در سمنان، به نقل از روابط عمومی اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان، حمیدرضا حسنی اظهار داشت: در این مرحله از مرمت، کار برداشت لایه‌های سیمان، آسفالت و سبک سازی، دوغاب ریزی گچ، برداشت الحاقات و ایزولاسیون پشت بام در حال انجام است.

وی با بيان اينكه این حمام در جنوب شرقی مدرسه شاهرخیه قرار دارد، افزود: بخش اعظم بنای حمام از سطح زمین پایین بوده و فقط سقف ورودی آن از سطح زمین و معابر اطراف بالاتر است و شکل حمام، مستطیل کشیده ای است که طول آن در امتداد شرق به غرب است.

حسني گفت: ورودی حمام در جنوب شرقی ساختمان آن و رو به خیابان قرار دارد و مانند طرح های معمول حمام های قاجاری، در پس دالان، سربینه حمام واقع شده است.

وي افزود: گرم خانه طرح ساده ای دارد و متشکل از یک فضای میانی و دو فضای جانبی در شمال و جنوب آن است که امروزه در فضای جانبی دوش‌های حمام را ساخته اند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان شاهرود گفت: در محور گرم خانه و در غرب آن فضای دیگری قرار دارد که در گذشته، خزینه حمام بوده و امروزه به محل استحمام بدل شده است.

حمام بسطام در دوره قاجار ساخته شده و جزء مجموعه تاريخي بسطام محسوب مي‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها