نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: گروههای تروریستی با حمایت قدرت های جهانی به نام اسلام جنایت می کنند.
کد خبر: ۸۵۳۰۱۶۷
|
۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از لرستان، حجت الاسلام سید احمد میرعمادی در دیدار با سفیر کشور سوئد در کشورمان گفت: گروههای تروریستی با حمایت قدرت های جهانی به نام اسلام جنایت می کنند و همین مسله چهره ناموجهی از اسلام را به تصویر کشانده است.

وی با بیان اینکه آنچه را که تروریست ها به نام اسلام انجام می دهند هیچ تناسبی با اسلام ندارد و این اعمال به شدت در اسلام مطرود هستند افزود: در خصوص نگاهی که نسبت به اسلام وجود دارد نگران و ناراحت هستیم.

نماینده ولی فقیه در لرستان ضمن قدردانی از موضع سفیر سوئد در خصوص ضرورت انجام اقدام عملی برای مقابله با تروریسم گفت: ایران در مقابله با تروریسم جدی است و در عمل هم این جدیت را نشان داده است اما عمل قدرت های جهانی نشان داده که قدرت های جهانی تروریست ها را حمایت می کنند.

میرعمادی افزود: اگر چه ایشان به مانند ما قدرت های جهانی را عامل حمایت از اقدامات تروریستی نمی داند اما خوشحالیم که نظر ایشان این است که ضمن انجام اقدام عملی علیه تروریسم نباید همدیگر را متهم کنیم.

وی با تاکید بر اینکه مقابله با تروریسم نیازمند همبستگی جهانی است تصریح کرد: تروریست بلای جان بشریت است و اگر جلوگیری اقدامات آنها گرفته نشود امروز در کشورهای اسلامی و فردا در اروپا دست به عملیات های تروریستی می زنند.

نماینده ولی فقیه در لرستان با ا شاره به اینکه ارتباط با علمی دین می تواند چهره صحیحی را از اسلام نشان دهد که نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپا و آمریکای شمالی را در این راستا می دانیم گفت: بهترین نوع روابط، روابط مبتنی بر همزیستی دینی است؛ چرا که این نوع روابط پایدار هستند و برای همیشه باقی می مانند.

میرعمادی اظهار کرد: پیام رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپا و آمریکا برای توجه دادن آنها برای دریافت دین از مجاری صحیح بوده است و باا ین حال امروز نیازمند تحقیق و پژوهش در زمینه دین هستیم.وی به روابط تاریخی ایران و کشور سوئد اشاره کرد و افزود: روابط بین ایران و سوئد چندین قرن است که در سطح بالایی برقرار است و در واقع سوئد در بین کشورهای اروپایی در جایگاهی بالا برخوردار است.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به اینکه زمینه خوبی که مردم سوئد برای مشارکت در سرمایه گذاری دارند برای ما بسیار ارزشمند است گفت: روابط فرهنگی اهمیت آن کمتر از روابط اقتصادی نیست و با این حال امیدواریم که همکاری بین دو کشور در زمینه مسائل فرهنگی و ارتباط با مراکر فرهنگی مانند کتابخانه ها، دانشگاهها و موسسات فرهنگی مردم نهاد می تواند زمینه توسعه فرهنگی خوبی را بین دو کشور به وجود بیاورد.

میرعمادی اضافه کرد: ما معتقدیم که فرهنگ پایه و اساس هر نوع پیشرفت به ویژه پیشرفت اقتصادی است؛ از این رو تبادل محصولات و نتایج پژوهش ها و فعالیت های فرهنگی در تقویت روابط دو کشور ایران و سوئد می تواند موثر باشد.

وی اضافه کرد: فرهنگ، هنر و ادبیات از عناصر مشترک بین دو کشور هستند و می توانند بزرگترین عامل برای تقویت روابط بین هر دو کشور باشند.

نماینده ولی فقیه در لرستان در پاسخ به سوال سفیر سوئد در خصوص نقش و وظایف نماینده ولی فقیه گفت: تفاوت روحانیت شیعه با مسیحیت کاملا متفاوت است به گونه ای که روحانیت شیعه عموما در مسائل اجرایی و سیاست دخالت می کند و دین را جدای از سیاست نمی داند؛ از این رو نقش نماینده ولی فقیه در استانها علاوه بر اقامه نماز جمعه و رسیدگی به امورات دینی مردم دعوت مدیران به اتحاد و برادری برای رسیدگی به مشکلات مردم است و در واقع در این زمینه به عنوان یک پدر معنوی در راستای ایجاد تعامل بین دستگاههای اجرایی عمل می کند.

میرعمادی همچنین از اتاق بازرگانی خرم آباد به خاطر فراهم کردن فرصت حضور سفیر کشور سوئد در استان لرستان قدردانی کرد

ارسال نظرات