سفیر سوئد در ایران گفت: گروه عمده ای از مهاجرین به سوئد سوری هستند.
کد خبر: ۸۵۳۰۱۷۳
|
۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از لرستان، پیتر تیلر در دیدار با نماینده ولی فقیه در لرستان که در دفتر ایشان در خرم آباد انجام شد، با اشاره به اثرات گسترش تروریسم گفت: گروه عمده ای از مهاجرین به سوئد سوری هستند؛ اما مساله ای که وجود دارد این است که مهاجرت راه حل مشکل در این کشور نیست و با این حال ضرورت دارد که بدون سرزنش هم دیگر راه حلی را برای ریشه کن کردن مشکلات این کشور پیدا کنیم.

 وی افزود: طبق قانون سوئد این کشور می بایست یک درصد از جمعیت خود را به پناهدگان اختصاص دهد؛ از این رو سوئد یک کشور پناهنده پذیر است که در این راستا نیز یک گروه عمده ای از مردم سوریه به این کشور  آمده اند؛ البته این راه حلی برای حل مشکل در سوریه نیست.

 سفیر سوئد در ایران در پاسخ به بخشی از اظهارات نماینده ولی فقیه در لرستان مبنی بر اینکه تروریست ها با حمایت قدرت های جهانی دست به عملیات های تروریستی می زنند گفت: از اینکه اثرات مخرب تروریسم همه ما را اذیت می کند با شما هم عقیده هستیم اما از اینکه مبداء و اصل ریشه تروریسم از کجا می آید با شما موافق نیستم اما مساله ای که وجود دارد این است که همه باید دست به دست هم ریشه تروریست ها را بخشکانیم.

تیلر ادامه داد: یکی از ارکان جامعه ما این است که هر فردی نسبت به دیگری حق و حقوق برابری دارد.

وی با بیان اینکه ما خارج از نگاه دین افراد را می بینیم اضافه کرد: صرف نظر از دین و نژاد افراد کیفیت زندگی و برابری برای ما اهمیت دارد.

ارسال نظرات