مهدي خيالش از پرونده‌ها و تهمت‌ها راحت است و ...
کد خبر: ۸۵۳۰۱۹۶
|
۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۰

خبرگزاری بسیج –سرویس اخبار ویژه

ابوذر بابایی‌زاده در روزنامه‌ی قانون در حالی که می‌کوشید بر اینکه «مهدی هاشمی» خط قرمز رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام نیست ، دلیل بیاورد ،نوشت :« روزی که حسین خمینی(فرزندآقا مصطفی خمینی) در مشهد ساز مخالف کوک و به نفع بنی صدر سخنرانی کرد،امام نفرمود که «نوه من خط قرمز من است» و درپاسخ به سوال کمیته وقت فرمودند:اگر دست به اسلحه برد،او را با تیر بزنید! آن روز گذشت،اما در انقلاب‌مان کم شاهد چنین اتفاقاتی نبودیم ،همان‌طور که «محمدحسن جنتی» فرزند«آیت ا... جنتی» به دامن منافقین رفت «فرزند آیت ا... مشکینی» با گروه های ضد انقلاب همکاری کرد «فرزندان آیت‌ا...‌گیلانی» با گروهک های منافق همنشین شدند «رشید حسنی» فرزند «آیت ا... حسنی» امام جمعه ارومیه به همین جرم اعدام شد، هرگز شنیده نشد به دلیل شرایط‌آنها را «خط قرمز» بنامند! وحالا نوبت به «مهدی هاشمی» رسیده،فرزند يك«آیت ا...»ديگر که نه به جرم جاسوسی بلکه به دلیل ارتکاب جرایم اقتصادی،راهی زندان می شود. این که بخواهیم «عکس‌العمل آیت ا...» را پیشگویی کنیم درست نيست ولي يادمان هست كه در زمان بازداشت مهدی هاشمی در همان ایام بازگشت به ایران ، گفتند: فرزند من هم یکی مثل فرزندان این ملت! »

اظهارات وی در روزنامه‌ی حامی کودتای آمریکایی – اسراییلی سال 88 در حالی چاپ می شود ، که آذر 88 دفتر رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گزارشی از دیدار هاشمی رفسنجانی و جمعی از دانشجویان مشهدی را انتشار داد . در این دیدار رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سوالی در خصوص عدم بازگشت مهدي هاشمي به كشور عنوان داشت: «مهدي خيالش از پرونده‌ها و تهمت‌ها راحت است و هم‌اكنون براي رسيدگي به وضع دانشگاه‌هاي آزاد اسلامي خارج از كشور در حال گذراندن رساله دكتراي خود در خارج از كشور است و در انتخابات نيز صرفاً تجربياتش پيرامون صيانت از آرا را مطرح كرده است و دخالتي در كار ستادها يا تظاهرات نداشته و اگر دادگاهي او را احضار كند، حضور مي‌يابد وگرنه مهدي ما پول ندارد که به بقيه بدهد. مهدي به سفر کاري رفته است و اين نيز مسئله عادي بوده است، ما 6 دانشگاه در خارج داريم که الان مهدي رفته به لندن و بيروت براي سرکشي، درحالي که بقيه دانشگاه‌ها را هم هنوز سرکشي نکرده است. مهدي دائما مي‌خواهد بيايد ولي من به او مي‌گويم نيايد و کارهايش را انجام بدهد، جالب اينکه هيچ دادگاهي تا امروز به وي احضاريه نداده است. او هر وقت که لازم باشد، مي‌آيد.»

برخلاف بزرگانی چون «آیت الله جنتی» و «آیت الله مشکینی» ، هاشمی رفسنجانی در دفاع از فرزندش هرگز سکوت نکرد!ضمن اینکه ابوالفضل ابوترابی عضو کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی پیش از اعلام حکم تخفیف یافته‌ی مهدی هاشمی گفته بود :« خبرهایی که به گوش ما می‌رسد حکایت دارد فشار بر روی دستگاه قضایی و خانواده قاضی و خود قاضی زیاد است و به عناوین مختلفی سعی دارند القا کنند که پرونده سیاسی است.»

ارسال نظرات