استحاله هاشمی رفسنجانی به روایت صادق زیباکلام
هاشمی رفسنجانی تا این لحظه هیچ واکنش منفی‌ای نسبت به لیبرال خوانده شدنش در مطبوعات کثیرالانتشار نشان نداده و ظاهرا سکوت او نشانه‌ی رضاست!
کد خبر: ۸۵۳۰۲۱۳
|
۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۱

خبرگزاری بسیج –سرویس اخبار ویژه

زیبا کلام ضمن گفت‌وگو با روزنامه‌ی شرق با اذعان به اینکه اصلاح طلبان پشت چک روحانی را امضا کرده اند ، از ضرورت حمایت بی چون و چرای آن ها از دولت روحانی گفت.

وی در خصوص تغییر بنیادین در گرایشات اصولی و سیاسی آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت :«این موضوع ممکن است، ولی دو نکته وجود دارد؛ یکی اینکه از دوم خرداد ٧٦ تا امروز، در این ١٨ سال، مواضع آقای هاشمی‌رفسنجانی بیشتر به سمت اصلاح‌طلبی، توسعه سیاسی، دموکراسی و رعایت حقوق شهروندی سوق پیدا کرده است. بخش عمده‌ خصومتی که برخی اصولگرایان نسبت به ایشان دارند، به‌دلیل این است که چرا هاشمی این‌قدر لیبرال و آزادی‌خواه شده؛ چرا به آمریکا و غرب حمله نمی‌کند؛ این اتفاق در آقای هاشمی‌رفسنجانی افتاده است. با شناختی که از آقای هاشمی دارم معتقدم این اتفاق به‌صورت طبیعی افتاده است و تظاهر نیست.»

گفتنی است هاشمی رفسنجانی تا این لحظه هیچ واکنش منفی‌ای نسبت به لیبرال خوانده شدنش در مطبوعات کثیرالانتشار نشان نداده و ظاهرا سکوت او نشانه‌ی رضاست! و البته این بدان معنی است که اگر هاشمی نیز همچون این مُبلِّغ لیبرالش، خود را لیبرال می‌پندارد، آنوقت چه نسبتی میان او و نظام اسلامی و از آن بالاتر؛ انقلاب اسلامی باقی مانده است؟! که عده‌ای وی را استوانه نظام می‌خوانند؟!

ارسال نظرات