معاون فرماندار قائم‌شهر گفت: تیم پزشکی هیچ بیماری را در هیچ واحد صنعتی مرغ مازندران مشاهده نمی‌کند اما به مدت یک هفته مازندران را برای صادرات مرغ به استان‌های دیگر تحریم کرده‌اند.
کد خبر: ۸۵۳۰۲۵۱
|
۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۷

 

 



به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، ایمان پویامهر در جلسه شورای کشاورزی این شهرستان اظهار کرد: در فصل حساسی به سر می‌بریم زیرا با مشکلات کم‌آبی به‌دلیل گرمای زیاد و آنفلوآنزای مرغی در استان مواجه هستیم.

معاون فرماندار شهرستان قائم‌شهر با بیان اینکه باید در استان به موضوع کم‌آبی توجه بیشتری شود، تصریح کرد: همان‌گونه که با قاطعیت جلوی ساخت‌وساز‌های غیرمجاز گرفته می‌شود باید با انشعاب چاه‌های غیرمجاز نیز برخورد شود.

وی با اشاره به اینکه با مشاهده کم‌آبی رودخانه تلار متوجه می‌شویم که چه میزان وضعیت کم‌آبی در شهرستان جدی است، افزود: در بحث بحران آب علاوه بر فرهنگ‌سازی مصرف در میان مردم باید به مدیریت آب نیز توجه شود تا مشکلات کم‌آبی رفع شود.

پویامهر درباره شیوع آنفلوآنزای مرغی در مازندران گفت: براساس گزارش‌هایی که ارسال شده تاکنون هیچ‌گونه آنفلوآنزای مرغی در واحدهای تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی مشاهده نشده است.

وی با تاکید به اینکه 40 درصد مرغ و 76 درصد جوجه یک‌روزه کشور توسط مرغداران مازندران تامین می‌شود، ادامه داد: چند روزی است که مرغ‌های مازندران و به‌ویژه قائم‌شهر وزن‌گیری می‌شوند اما امکان حمل به تهران وجود ندارد.

این مسئول افزود: در هر واحد تولیدی صنعتی مرغ در قائم‌شهر پزشک وجود دارد و آزمایش‌های لازم انجام می‌شود و هیچ بیماری تاکنون مشاهده نشد اما چه لزومی دارد که تولید مرغ مازندران را توقیف می‌کنند.

معاون فرماندار قائم‌شهر با بیان اینکه باید دستگاه‌های ذی‌ربط درباره صدور مرغ واحد‌های صنعتی مازندران به استان‌های دیگر، اقدامات لازم انجام دهند، تصریح کرد: زمانی که تیم پزشکی هیچ بیماری را در هیچ  واحد صنعتی مرغ مازندران مشاهده نمی‌کند نباید به تولیدکنندگان ضرر مالی برساند.

وی با اشاره به اینکه در ماه‌های گذشته آنفلوآنزای مرغی در واحدهای صنعتی مرغ مازندران وجود داشته اما صادرات به شهر‌های دیگر انجام می‌شد، بیان کرد: به مدت یک هفته مازندران را برای صادرات مرغ به استان‌های دیگر تحریم کرده‌اند که باید در این زمینه اقدامات لازم انجام شود.

پویامهر در پایان درباره تولید محصول مرکبات در قائم‌شهر، گفت: امسال نگرانی در زمینه مرکبات نداریم و امیدواریم در آینده مشکلی در تولید مرکبات در قائم‌شهر به وجود نیاید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها