مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه نور گفت: سپاه در پی احیای فریضه فراموش‌شده امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر در جامعه است.
کد خبر: ۸۵۳۰۲۶۲
|
۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۱




به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حجت‌الاسلام سیداحمد حسینیان در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: در ماه بندگی خدا حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه برنامه‌های ویژه برای پایوران و وظیفه خود دارد و برای اینکه این برنامه‌ها به‌نحو احسن اجرا شود، جلسات هماهنگی با فرماندهی، عقیدتی و روابط عمومی برگزار و دستورالعمل صادره بومی‌سازی شد.

وی افزود: در استقبال از ماه رمضان و هم‌زمان با غبارروبی مساجد سراسر کشور، حسینیه و نمازخانه سپاه ناحیه نور غبارروبی شد و در ایام ماه مبارک کلاس‌های مختلف در دو سطح پایوران و وظیفه این نهاد در حال برگزاری است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه نور تصریح کرد: در روز‌های زوج هفته کلاس نور مبین با تفسیر سوره مبارکه تغابن برگزار و بنا به ضرورت و احساس نیاز، تجوید و قرائت قرآن و نماز هم تدریس می‌شود تا پاسداران به فن قرائت مجهز شوند.

این مسئول با اشاره به پیگیری جدی موضوع امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر در سال جاری و احیای این فریضه فراموش‌شده توسط سپاه، اضافه کرد: در روز‌های فرد ایام ماه مبارک از روحانیان و مبلغان اعزامی از قم که در این ایام در شهرستان حضور دارند، برای طرح و تبیین موضوع مفهوم‌شناسی و عدله عقلی و نقلی وجوب امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر، شرایط، مراتب، ویژگی‌های آمربه‌معروف و ناهی‌ازمنکر و نیز عواقب و پیامدهای شوم ترک این فریضه بهره‌مند می‌شویم.

حسینیان ادامه داد: برای پرسنل وظیفه در سطوح جداگانه کلاس‌هایی برگزار می‌شود که از جمله آن کلاس نور مبین با تفسیر قرآن‌کریم، درس اخلاق و محافل انس با قرآن است که توسط مربیان پاسدار در سپاه و توسط روابط عمومی برگزار می‌شود و هر یک از پاسداران نیز در حفظ یک سوره از قرآن شرکت دارند و به پاسدارانی که سوره‌ای از قرآن به‌ویژه سوره تغابن را حفظ کنند، جوایز نفیسی اهدا می‌شود.

وی در پایان گفت: در طول ماه مبارک کلاس‌های فوق برنامه هم داریم و در پایان ماه آزمون‌های کتبی و شفاهی از پاسداران به‌عمل می‌آید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها