ایران عضو هیئت مدیره بالاترین نهاد بین المللی انتقال خون در جهان شد

ایران برای نخستین بار کرسی عضویت در هیئت مدیره یکی از کارگروه‌های بالاترین نهاد بین المللی انتقال خون جهان را کسب کرد.
کد خبر: ۸۵۳۰۳۹۹
|
۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، ایران با کسب اکثریت آرای اعضای کارگروه ایمنوهموتولوژی انجمن بین المللی انتقال خون-ISBT، به عنوان عضو هیئت مدیره و مدیریت مالی کارگروه ایمنوهموتولوژی انتخاب شد.

براین اساس ایران در حالی این کرسی را کسب کرده است که از مراکز انتقال خون کشورهای پیشرفته‌ای همچون آلمان، آمریکا، هلند، ژاپن، اسپانیا و برزیل نیز در این کارگروه حضور دارند.

در این راستا مصطفی مقدم رئیس آزمایشگاه مرجع ایمونوهماتولوژی سازمان انتقال خون که موفق شده است از انتقال خون ایران این کرسی را در انجمن بین المللی انتقال خون به خود اختصاص دهد، این امر را افتخار و موفقیتی بزرگ برای ایران و سازمان انتقال خون کشور می‌داند که تنها با زحمات شبانه روزی همکارانش در سازمان، انجام فعالیت‌ها و همکاری‌های بین المللی در زمینه ایمونوهماتولوژی با رعایت استانداردهای جهانی کسب شده است.

گفتنی است کارگروه ایمونوهماتولوژی ISBT متشکل از 27 عضو از کشورهای جهان از جمله ایران است و اعضای هیئت مدیره جدید متشکل از پیر راد از فرانسه به عنوان رئیس، نیکول تورتون از انگلستان به عنوان نایب رئیس، سوفیا لیون کروتت از سوئیس به عنوان منشی و مصطفی مقدم از ایران به عنوان مدیر مالی هستند.

ارسال نظرات