در راستای تدوین سند چشم‌انداز 10 ساله تبلیغات اسلامی استان
مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان گفت: با توجه به ظرفیت‌های قرآنی استان و علاقه بی‌بدیل مردم به فعالیت‌های قرآنی، کردستان به قطب قرآنی کشور تبدیل می شود.
کد خبر: ۸۵۳۰۴۲۰
|
۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، حجت الاسلام مسعود صفی یاری مدیر اداره کل تبلیغات اسلامی کردستان در جمع خبرنگاران استان در سنندج اظهار داشت: اداره‌کل تبلیغات اسلامی کردستان در دو ماه اخیر تدوین سند 10 ساله راهبردی استان را در دستور کار قرار داد و در این سند سعی می‌شود با توجه به ظرفیت‌های قرآنی استان و علاقه بی‌بدیل مردم به فعالیت‌های قرآنی، کردستان به قطب قرآنی کشور تبدیل شود.

تبلیغات اسلامی یعنی رساندن پیام و آموزه های دینی ، قرآنی و آنچه پیام الهی است به مخاطبان از طریق ابزارها با هدف اثر بخشی در مردم.


وی گفت: تبلیغات دینی رسالات الهی را تبلیغ می کند و به تعبیری تمام کارها باید برای رضای خداوند صورت پذیرد زیرا تبلیغات اسلامی بر چنین اصولی استوار است که در سیاست ها ، رویکردها و راهبردها در متون احکام کاملا مشخص و پایه گذاری شود.


چاپ کتاب زندگینامه مقام معظم رهبری به زبان کردی

وی در ادامه افزود: مقام معظم رهبری به صراحت بحث زبان کردی به عنوان ثروت ملی مطرح نمودند لذا توجه به زبان کردی یکی از اولویت های تبلیغات اسلامی استان کردستان است .
وی گفت: کتاب " شرح اسم " زندگینامه مقام معظم رهبری از بهترین کتاب هایی است که در خصوص زندگینامه ی ایشان به زبان کردی ترجمه شده است که ظرف چند روز آینده رونمایی می شود .


به گفته ی وی کتاب هایی با بحث فقهی امام شافعی و دعا و نیایش در حال تدوین می باشد.

قطب قرآنی زیبنده استان کردستان است نه موسیقی های کذایی
حجت الاسلام صفی یاری بیان داشت: کردستان یک استان فرهنگی و فعالیت های حجیمی در حال انجام است اما از بین تمام برنامه های فرهنگی یکی دو مسئله قابل نقد می باشد و اگر نقدی هم درباره ی موسیقی مطرح می شود ناظر بر بحث مسائل شرعی مسئله و موسیقی های لهوی است.
وی خاطر نشان کرد: اگر سیستمی فاخر باشد و شاخص های روشن اخلاقی و شرعی تولید کند کسی هم نمی تواند انتقادی از آن مسئله داشته باشد.


مدیر اداره کل تبلیغات اسلامی کردستان با بیان اینکه در بحث سند 10 ساله تبدیل شدن استان کردستان به قطب قرآنی از نگاه ویژه این سازمان از سال 95 تا 1404 است افزود: قطب قرآنی زیبنده استان کردستان است نه موسیقی های کذایی.


راه‌اندازی مدارس صدرا اهل سنت در دستور کار است


وی گفت: 70 خانه عالم در استان کردستان وجود دارد که بخشی از آن از مصوبات سفر مقام معظم رهبری است.
وی بیان داشت: 4 مدرسه صدرا در استان کردستان فعال می باشد که دو دبیرستان آن در بیجار و 2 دبیرستان آن در شهرستان قروه مباحث دینی و معارف اسلامی را به جوانان آموزش می دهند.


وی راه اندازی مدارس اهل سنت صدرا دراستان کردستان را منوط به تهیه محتوای تایید شده آموزش و پرورش کشور دانست وگفت: اجرای این امر در دست پیگیری و اجرا می باشد.


حجت الاسلام صفی یاری تصریح کرد: تنها پروژه ی باقی مانده از سفر پر خیر و برکت مقام معظم رهبری ، پروژه ی مجتمع فرهنگی نور شهرستان سروآباد است که ظرف چند ماه آینده به بهره برداری می رسد.


به گفته ی وی در 6 سال گذشته کارهای فوق العاده ای در بحث دینی و قرآنی صورت پذیرفته است.

برگزاری 6 هزار و 210 گفتمان در کردستان
حجت الاسلام صفی یاری به عملکرد سال 93 این سازمان اشاره کرد و افزود: برگزاری اجلاس نماز، برگزاری ششمین همایش منادیان وحدت، 50 کارگاه آموزشی تخصصی حوزه ی دین، 6 هزار و 210 گفتمان دینی در عرصه های مناسبتی، دانش آموزی و حوزوی ، اعزام 19 هزار و 876 نفر مبلغ و مبلغه ، برگزاری 68 محفل انس با قرآن و ... از جمله ی مهمترین برنامه ها است.


وی به مهمترین فعالیت های اداره کل تبلیغات اسلامی کردستان در سال 94 اشاره کرد و گفت: برگزاری کارگاه های سبک زندگی اسلامی ، ارتقاء کمی و کیفی خانه های قرآنی ، اعزام مبلغ و مبلغه به کانون های جمعیتی، برگزاری نشست تخصصی عرفان اسلامی و کارگاه آشنایی با فرق مذهبی ، آموزش های فرهنگی اجتماعی کارکنان دولت از اهم این برنامه ها می باشد.



ارسال نظرات