مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان:
حجت الاسلام والمسلمین رستگار، گفت: ماه مبارک رمضان بهار عبادت و خودسازی است
کد خبر: ۸۵۳۰۴۶۳
|
۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از استان هرمزگان، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا رستگار، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان دیروز، 31 خرداد‌ماه در جمع خبرنگاران، در مورد فضیلت ماه رمضان، گفت: رمضان بهار عبادت و ماه تعلیم و تربیت، ماه طهارت و پاکی و ماه تقوا و خودسازی است، ماهی که مراحل قرب الهی و سیر وسلوک الهی را با گام‌های سریع و استوار می‌توان پیمود.

رستگار افزود: از سوی دیگر ماهی است که شب قدر در آن واقع شده، شبی که مقدر است تا یک سال انسان‌ها در حسب شایستگی‌ها و لیاقت‌هایشان تعیین می‌شود وعبادت آن برتر از عبادت هزار ماه است.

وی گفت: رمضان، بهار عبادت و ماه تعلیم و تربیت، ماه طهارت و پاکی، ماه تقوا و خودسازی است، ماهی که مراحل قرب الهی و سیر و سلوک الهی است را با گام‌های سریع و استوار می‌توان پیمود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام سجاد(ع) گفت: در اهمیت این ماه همین بس که پیامبر اکرم(ص) در آستانه ماه رمضان طی خطبه‌ای چنین فرمودند «ای مردم! ماه خدا با برکت و رحمت ومغفرت به شما روی آورده، ماهی که نزد خدا برترین ماه‌هاست، روزهایش برترین روزها و شب‌هایش برترین شب‌ها و ساعاتش برترین ساعات است».

وی ادامه داد: ماهی است که در آن به میهمانی خدا دعوت شده‌ایم و مورد کرامت و احترام الهی قرار گرفته‌ایم، نفس‌های شما در آن حکم تسبیح را دارد، خواب شما در آن عبادت، عمل شما قبول و دعای شما در آن مستجاب است.

رستگار عنوان کرد: اعمال ماه رمضان آثار عمیقی در پرورش روح و جان انسان دارد و به دو بخش تقسیم می‌شود اول، اعمال مشترک ماه مبارک رمضان که ویژه شب و روز نیست و آن بر چهار قسم است، اعمالی که در هر شب روزه ماه مبارک انجام می‌شود، اعمالی که ویژه شب‌های ماه مبارک است، اعمالی که ویژه سحرگاهان پرفیض این ماه است و اعمال که ویژه روزهای ماه مبارک است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان اظهار کرد: اعمال مشترک هر شب و روز ماه رمضان بسیار است از جمله دعای بعد از هر نماز ماه رمضان، دعا و ذکر صلوات و استغفار و بهترین اعمال در شب‌ها و روزهای ماه رمضان تلاوت قرآن است.


ارسال نظرات