خبرهای داغ:
امام جمعه شهرمحمودآبا نمونه بیان داشت: شرط شکوفایی جامعه، به تکامل رسیدن انسان ها است.
کد خبر: ۸۵۳۰۴۶۸
|
۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین، حجت الاسلام سماواتی امام جمعه شهر محمودآباد نمونه در مراسم نشست اخلاقی سپاه ناحیه امام سجاد(ع) قزوین ضمن تبریک به مناسبت ماه مبارک رمضان اظهار داشت: اگر تمامی انسانهای جامعه به تکامل نرسند جامعه به تکامل و شکوفایی نخواهد رسید و مدیریت جامعه باید طوری باشد که انسانها و جامعه به تکامل برسند.

وی خاطر نشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر دارای احکام شخصی مانند احکام نماز، خمس و... می باشد که اولین گام در این فریضه مهم شناختن معروف و منکر توسط ناهی از منکر و امر به معروف می باشد که این شناخت تأثیر بسزایی در هدایت فرد دارد و بسیاری از مشکلات را حل خواهد کرد.

 سماواتی به  مراحل امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و یادآور شد: مراحل امر به معروف به صورت قلبی، لسانی و فیزیکی است که در مرحله قلبی ما نسبت به منکر متنفر و معروف را قلبا دوست داشته باشیم که آشنایی با معروف و منکر گام اول در مرحله قلبی است.

امام جمعه شهر محمودآباد نمونه عنوان کرد: آمر به معروف و ناهی از منکر باید احتمال بدهد که کارش در طرف مقابل تاثیری داشته باشد و مفسده ای برای او (جانی، مالی و... ) نداشته باشد، انجام بدهد و در جایی که این شرایط مهیا نباشد نتیجه عکس می دهد.

سماواتی در خاتمه ابراز کرد: امام حسین (ع) در زمان خود با توجه به شرایط جامعه ده سال کار فرهنگی انجام دادند و در سال یازدهم امام به بصورت اقدام عملی وارد شدند و شروع به امر به معروف و نهی از منکر کردند و باید در نظر داشت که امر به معروف و نهی ازمنکر را در سایه حکومت انجام داد و ابتدا با تذکر لسانی است شروع کرد نباید با خشونت آغاز گردد.

 

4001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها