یک کارشناس مذهبی عنوان کرد:

عشق و ایمان به ولایت و اطاعت بی چون و چرا از رهبر از ویژگی های بارز یک بسیجی می باشد

در راستای مهارت افزایی مربیان، حوزه معصومیه(س) از ناحیه روح الله یزد جلسه ای با معاون فرهنگی حوزه علمیه حضرت زینب(س) در محل حوزه برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۳۰۴۹۷
|
۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد: معاون فرهنگی حوزه علمیه حضرت زینب(س) در جمع مربیان حوزه معصومیه اظهار داشت: اولین چیزی که یک مربی و سخنران باید داشته باشد، فن بیان است. نحوه چینش مطالبی که بیان می شود هم بسیار مهم و موضوع انتخاب شده باید دغدغه خاطر شنونده باشد.

 اقدس خاتم الحسینی در راستای مهارت افزایی مربیان بیان داشت: مربیان باید یاد بدهند که متربیان چگونه از آیات و روایات مطلب را بدست آورند.

معاون فرهنگی حوزه علمیه حضرت زینب(س) در خصوص چگونگی نحوه تولید موضوع افزود: نحوه تولید موضوع شامل موضوع اجمالی و تفصیلی است که موضوع اجمالی چیستی و چرایی و چگونگی یک موضوع را بررسی می کند و در مقابل موضوع تفصیلی شامل مبانی و اصول موضوع عام(مثلا حجاب از منظر دین یا از منظر علم)است.

این مدرس حوزه علمیه در ادامه  بررسی چگونگی  تولید موضوع خاطر نشان کرد: بررسی معنا و مفهوم موضوع، انواع و اقسام، علل و عوامل موضوع(مثلا چرا باید  حجاب داشته باشیم )، آثار و پیامدهای آن، فلسفه و حکمت موضوع مراتب و مراحل  موضوع، موانع و مشکلات موضوع عام و چگونگی برطرف کردن  آن مصادیق و مقایسه دو موضوع عام می تواند در مهارت تعیین و تولید موضوع بسیار کمک کننده باشد.

وی تصریح کرد: بعد از بررسی مراحل بالا  باید محتوا را انتخاب کرد.

خاتم الحسینی با اشاره به ویژگی های یک بسیجی اظهار داشت: ایمان عاشقانه و یقین ثابت که از اولین دعاهای صحیفه سجادیه است، فداکاری تا مرز جانفشانی، اخلاص و بی توجهی به مال و مقام و جاه جلال، تواضع و خاکی بودن، عشق و ایمان به ولایت و اطاعت بی چون و چرا از رهبر از ویژگی های بارز یک بسیجی می باشد.

خاتم الحسینی در پایان تاکید کرد: نحوه صحیح انتخاب محتوا و موضوع و شناخت صحیح مخاطب باید همواره مورد توجه یک مربی قرار گیرد تا در کار خود موفق باشد.  

ارسال نظرات