یادواره 18 شهید فرهنگی شهرستان بویراحمد با حضور جمعی از مسئولان و قشرهای مختلف مردم در یاسوج برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۳۰۵۱۱
|
۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۴
در این آیین که باحضور خانواده معظم شهدا و 200 نفر از معلم ها و مدیران مدارس بویراحمد در سالن آموزش و پرورش شهرستان بویر احمد برگزار شد فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویر احمد گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ثمره خون شهدایی است که با پیروی از فرهنگ عاشورا تمام هستی و جان خود را در راه دین و ولایت تقدیم کردند.

 سردار یدالله بوعلی فرمانده سپاه فتح استان عنوان کرد: ثمره خون شهدا نظام مقدس جمهوری اسلامی است که با عظمت در میان همه ناامنی های منطقه مقتدرانه به حیات خود ادامه می دهد.

وی گفت: شهدای معلم با الگوپذیری از فرهنگ اسلامی برگرفته از مکتب عاشورا و مبتنی بر ارزشهای دینی و با پیروی از ولایت جان خود را برای آرامش و امنیت ایران اسلامی تقدیم کردند.

بوعلی افزود: فرهنگ اسلامی سرمایه ای بنام قیام عاشورا دارد و با ادامه راه شهدای کربلاء در استمرار زمان حیات آن تبلور می یابد.

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویر احمد اظهار کرد: باورهای سبز انتظار و سرخ شهادت باعث شده دشمنان در اندیشه ناآرامی در سرزمین های شیعه باشند.

رئیس آموزش و پرورش بویراحمد هم گفت: جامعه فرهنگی بویراحمد 18معلم را در دفاع مقدس به اسلام وانقلاب تقدیم کرد و این یادواره با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تبیین افکار و زندگی معلمان شهید برای نسل جوان و نوجوان و آشنایی با آرمان های شهدا است.

سید محمد رضا شریعتی راد  افزود: پیام شهیدان پیام جاودانه زیبائی های انسانی است و شهید سند جمهوری اسلامی را هویت بخشید.

شریعتی گفت:محور کلام شهدا وحدت حول محور ولایت است که باید به آن پایبند باشیم.

سید بهاء الدین ملک حسینی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان هم گفت: جامعه فرهنگی و دانش آموزی استان 98 شهید فرهنگی و 465 شهید دانش آموز به اسلام و انقلاب تقدیم نموده وهزار و350  جانباز و 32 آزاده جلوه ای از حضور فرهنگیان درعرصه دفاع مقدس است.

وی افزود: هم اکنون 80 هزار دانش آموز و 12 هزار و 500 فرهنگی عضو بسیج هستند.

شهیدان جمشید فرخیانی، شجاعت عوض‌زاده، کرامت ایزدپناه، ذوالفعلی بهزادی، صفدر حسن‌پور، فرامرز حیدری، هوشنگ خسروانی‌نژاد، علی‌حسین رضایی، علی‌زمان رمضانی، غلامعباس کاظمی، عبدالستار محمدی، قاسم مهریان، نوذر نجفی، فایز نظری، سرمرست نوروزیان، گل‌محمد یوسفی، علی‌اکبر واعظی و قباد روشنفکر شهدای فرهنگی شهرستان بویراحمد هستند که دراین آئین از خانواده این شهداء تجلیل شد.

 

 
http://www.sobhezagros.ir
http://www.sobhezagros.ir
http://www.sobhezagros.ir
http://www.sobhezagros.ir
ارسال نظرات