خبرهای داغ:

باز نگاه داشتن درب مذاکرات هسته ای با قصد امتیازگیری از ایران

فرمانده حوزه مقاومت بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور بیرجند گفت: آمریکاییان در اصل باطنشان این است که با ایرانیان حرف بزنیم تا نظر ما را قبول کنند. این گفتگو نیست؛ بلکه تحمیل است و این برازنده ملت ایران نیست.
کد خبر: ۸۵۳۰۶۰۲
|
۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۸

محسن اکبر پور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی با اشاره به مذاکرات هسته ای ایران با 1+5 اظهار داشت: آمریکا تلاش دارد درب مذاکرات هسته‌ای همچنان باز بماند تا بتواند امتیازات بیشتری از ایران بگیرد و در مقابل نه تنها از حجم تحریم‌ها نکاهد بلکه به بهانه‌های واهی همچون متهم کردن ایران به نقض حقوق بشر و یا بازرسی از مراکز نظامی کشور ما تحریم‌ها را افزایش دهد.


رفع تحریم هاجزء موضوعات مذاکره است، نه جزء نتیجه مذاکرات

وی با تاکید براینکه از بین رفتن تحریم هاجزء موضوعات مذاکره است، نه جزء نتیجه مذاکرات،

متذکر شد: این حرف آمریکایی ها که می گویند "ما با ایران توافق می کنیم بعد ببینیم اگر ایران به تعهداتش عمل کرد در آن صورت تحریم ها البته آن هم بخشی از تحریم ها را برمی داریم"؛ حرف غلط و غیر قابل قبولی است.

اکبرپور با بیان اینکه همانطور که رئیس جمهور و تیم مذاکره کننده گفتند "رفع تحریم ها باید بدون هیچ فاصله ای در هنگام رسیدن به توافق انجام بگیرد"، یادآور شد: رفع تحریم جزء توافق است نه چیزی پدید آمده از توافق.

فرمانده حوزه مقاومت بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور بیرجند گفت: چیزی که باید تحقق پیدا کند این است که تحریم ها باید به طور کامل و یکجا لغو بشود و امام خامنه ای در بیاناتشان فرمودند" که مذاکره در موضوعات خاص اشکالی ندارد؛ منتهی گفتم من اعتماد ندارم، خوشبین نیستم به مذاکره، لیکن می خواهند مذاکره کنند، بکنند."


آمریکا شیطان بودن خود را به دنیا ثابت کرده است

وی با بیان اینکه ما به تیم مذاکره کننده بنا به فرموده امام خامنه ای (حفظه الله) اطمینان کامل داریم گفت: اما در طرف مقابل شیطانی بزرگ پای میز مذاکره نشسته است که بارها شیطان بودن خویش را ثابت کرده است و تمام ترس و دلواپسی ما از طرف مقابل یعنی آمریکا است.

اکبر پور با بیان اینکه شکی نیست که آمریکا به توافق با ایران بیشتر نیاز دارد، گفت: امریکاییان در اصل باطنشان این است که با ایرانیان بنشینیم حرف بزنیم تا نظر ما را قبول کنند. این گفتگو نیست؛ بلکه تحمیل است و این برازنده ملت ایران نیست.


ملت ایران اجازه نمی دهد امریکا به حریم امنیتی کشور نفوذ کند

وی عنوان کرد: همانطور که شاهد هستیم مذاکرات در حال خارج شدن از موضوعات خاص هسته ای است و در حال تبدیل شدن به مذاکراتی با رویکرد به مخاطره انداختن قدرت نظامی ایران است و ملت ایران اجازه نخواهند داد که دشمن به بهانه هسته ای به حریم امنیتی و دفاعی کشور نفوذ کند.

اکبرپور با تاکید بر اینکه در یک کلام نظارت نباید شامل مراکز نظامی، صنایع نظامی و نظارتی که امنیت دانشمندان هسته‌ای را به خطر می اندازد باشد، خطاب به اعضای تیم مذکره کننده کشورمان اظهار کرد: از سوی مسئولین ما نباید توافقی صورت گیرد که موارد فوق مورد کوچک ترین خدشه و تعرضی قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه قدرت نظامی ایران مشت محکم ملت است که باید محکم بماند و محکم تر نیز شود، گفت: بازرسی مدیریت شده یعنی به ظاهر دور زدن خط قرمزهای رهبری؛ از دید دوستان بازرسی مدیریت شده یعنی یک دستمال بستن، که این اشتباه است و پذیرفتنی نیست!


زندگی در سایه آمریکا عقب ماندگی است
فرمانده حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور بیرجند ادامه داد: ما بر این موضوع واقفیم که بحمدالله دیپلمات‌های جمهوری اسلامی نیز در مذاکرات پیش رو در مقابل زورگویی‌های استکبار جهانی همچون سابق ایستادگی کرده و به هیچ وجه حاضر به نادیده گرفتن عزت و استقلال جمهوری اسلامی نباشند.

وی تاکید کرد: موضوع مذاکرات باید تنها برنامه هسته‌ای ایران باشد برای همین تیم مذاکره‌ کننده دقت کند که مسائل نظامی،‌ بین‌المللی، منطقه‌ای و دفاع از مظلومان جهان که جزئی از ماهیت انقلاب اسلامی است؛ مورد مذاکره قرار نگیرد.

اکبرپور با اشاره به اینکه باید این نکته را اعضای تیم مذاکره کننده ما در نظر بگیرند که در سایه آمریکا زندگی نکردن؛ نه تنها موجب عقب ماندگی نیست بلکه موجب پیشرفت های عظیم نیز بوده، هست و خواهد بود.

وی با بیان اینکه 175 شهید غواص آمدند و همه چیز را به ما گوشزد کردند، یادآور شد: خطوط قرمزی که امام خامنه ای بر آن تاکید دارند باید رعایت شود و گر نه توافقنامه قابلیت اجرایی ندارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار