به مناسبت ماه مبارک رمضان در گلوگاه برگزار شد :
همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان تفسیر سوره مبارکه تغابن توسط حجه الاسلام والمسلمین آهنی در نمازخانه سپاه ناحیه گلوگاه با حضور پایوران آغاز شد .
کد خبر: ۸۵۳۰۶۳۴
|
۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۴

 



 


خبرگزاری بسیج مازندران، به گزارش روابط عمومی و تبلیغات  سپاه ناحیه گلوگاه در این برنامه که با حضور پایوارن و بسیجیان تمام وقت سپاه گلوگاه آغاز شد حجه الاسلام والمسلمین آهنی از روحانیون حوزه علمیه قم با اشاره و تاکید بر اینکه ماه رمضان ماه نزدیکی به خداوند رحمان است گفت : ماه رمضان ماه آشتی با خدا، ماه پیمان با مسجد ،ماه انس با قرآن ،ماه نزول قرآن، ماه بهار قرآن و ماه نزدیکی با خداوند رحمان است و در این ماه بر سر سفره قرآن می نشینیم و از قرآن بهره وبرکت میگیریم .

آهنی ادامه داد : قرآن کریم یک کتابی است که از طرف خداوند آمده و هیچ دستکاری در آن نشده لذا وقتی این کتاب آمد همه انگشت به دهان گرفتند وقتی قرآن آمد همه کاسه کوزه های خود را جمع کردند قرآن کتاب زندگیست .

وی افزود : سوره تغابن از ریشه غبن یعنی مغبون ، کسی که احساس می کند که مغبون شده و سرش کلاه رفته است و یکی از اسامی  قیامت آنجا که هر کس فکر می کند مغبون شده و سرش کلاه رفته است .

آهنی افزود: شرایط قیامت طوری است که همه فکر می کنند مغبون شده اند و بعضی فکر می کنند چه راحت بعضی چیزها را از دست داده اند اما بسیاری از مفسرین از جمله مرحوم طباطبایی می گوید : این مغبون شدن دو طرفه است که بعضی احساس می کنند طرف مقابل سرش کلاه گذاشته و دیگری فکر می کند او سرش کلاه گذاشته .

وی اشاره کرد: گاهی می گویند رفیقم مرا گمراه کرده و گاهی می گویند شیطان مرا گول زده آنجاست که شیطان می گوید : من فقط شما را دعوت به گناه کردم و حتی کار به جایی می رسد که بعضی به گردن خداوند می اندازند و گاهی به گردن جامعه می اندازند .

طلبه حوزه علمیه قم گفت: این نشان می دهد که انسان وقتی تحت فشار قرار می گیرد گناهان خویش راگردن دیگران می اندازد.

 

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها