مدیر آموزش و پرورش استثنایی مازندران گفت: بعد از 22 سال سنجش و ثبت نام سنتی نوآموزان استثنایی ، امسال درطرح جدید به صورت اینترنتی ثبت‌نام اولیه انجام می‌شود.
کد خبر: ۸۵۳۰۷۱۷
|
۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۵

 



خبرگزاری بسیج مازندران، شمس‌الله حسینی مدیر آموزش و پرورش استثنایی مازندران  با اشاره به اینکه طرح سنجش نوآموزان از روز دوشنبه 25 خرداد ماه امسال آغاز شد، اظهار کرد: تا چهارشنبه هفته گذشته یک‌هزار و 372 نفر مورد ارزیابی قرار گرفتند.

مدیر آموزش و پرورش استثنایی مازندران گفت: 35 پایگاه سنجش نوآموزان شامل 241 نفر برای سنجش این گروه از دانش‌آموزان در حال فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه این طرح بعد از 22 سال که به صورت سنتی انجام  شده بود امسال به صورت اینترنتی ثبت‌نام اولیه انجام می‌شود، افزود: پس از آن به صورت پیامک به والدین درباره زمان مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش استثنایی مازندران با اعلام اینکه درحال حاضر 241 نفر در قالب 35 پایگاه سنجش نوآموزان در استان فعال است، اضافه کرد: این طرح توسط آموزش و پرورش و معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل و مازندران درحال انجام است.

حسینی درباره محاسن انجام سنجش اینترنتی نوآموزان، اظهار کرد: دقت در کار، صرفه‌جویی در وقت و هزینه‌، استخراج زودهنگام از نتایج سنجش و ارائه آن به سیاست‌گذاران تعلیم و تربیت و مداخله به‌هنگام برای پرهیز از هرگونه خطا و اشتباه از جمله مزایای انجام این طرح به صورت اینترنتی است.

وی با اشاره به اینکه مقدمات سنجش نوآموزان از چهار ماه گذشته آغاز شده است، افزود: چرخه کار سنجش به این صورت است که والدین به مدرسه محل سکونت خود مراجعه کرده و به صورت اینترنتی نوبت می‌گیرند و در تاریخ مقرر به پایگاه مراجعه کرده و معاینات عمومی، بینایی‌سنجی، شنوایی‌سنجی، آمادگی تحصیلی و دندان‌پزشکی صورت می‌گیرد.

مدیر آموزش و پرورش استثنایی مازندران یادآور شد: معاینه دندان‌پزشکی در چهار استان کشور صورت می‌گیرد که مازندران را شامل می‌شود که برای دندان‌های نوآموزان از موادی استفاده می‌کنند که از پوسیدگی دندان جلوگیری می‌کند.

حسینی اضافه کرد: پس از انجام معاینات، نوآموزان با معرفی‌نامه به پزشک خانواده مراجعه می‌کنند که این طرح در استان‌های مازندران و فارس که مجری طرح پزشک خانواده هستند اجرا می‌شود و پس از آن پس از معاینه پزشک خانواده معرفی نامه به مدرسه دریافت می‌کنند.

وی تصریح کرد: متولدان نیمه‌دوم سال 87، نیمه‌ نخست سال 88 و مهر ماه سال 87 می‌توانند در طرح سنجش نوآموزان شرکت می‌کنند.

مدیر آموزش و پرورش استثنایی مازندران از والدین خواست حتما قبل از سنجش صبحانه فرزندان را فراموش نکنند و سنجش به‌دور از هرگونه استرس برای کودکان همراه باشد.

حسینی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی ما این است 44 هزار و 500 نوآموز مورد ارزیابی قرار گیرند و این تعداد وارد کلاس اول شوند.

وی یادآوشد: از اول آذر تا 30 بهمن ماه سال 93 در مرکز مازندران با توصیه وزارت آموزش و پرورش 3 هزار نفر در قالب طرح آزمایشی سنجش پیش دبستانی مورد ارزیابی قرار گرفتند که نیازی به سنجش این تعداد نیست که با کارت سنجش می‌توانند به مدارس خود مراجعه و ثبت‌نام کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها