سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با بسیج:

در صورت تحقق اقتصاد مقاومتی دیگر نیازی به لغو تحریم‌ها نداریم

امروز اگر چتر حمایتی دولت بر سر تولیدکنندگان قرار گیرد و از طرفی هم با مفاسد اقتصادی برخورد شود و یا به تعریفی دیگر سیاست های اقتصاد مقاومتی به اجرا دربیایند، دیگر نیازی به لغو تحریم و سازش با غرب نداریم.
کد خبر: ۸۵۳۰۷۳۷
|
۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۷
محمد علیپور سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به رقم بالای واردات در سال 93 و سال جاری، اظهار داشت: در حال حاضر با توجه به درآمدهای داخلی دیگر توان واردات کالا را نداریم. دولت در دو سال اخیر با اتخاذ سیاست های نادرست در عرصه واردات کالا، بازار کالای داخلی را دچار تنش های گسترده ای قرار داد.

وی با بیان اینکه نمایندگان مردم در مجلس بارها در این زمینه به دولت تذکر داده اند، افزود: طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب ما بیاد نیازهایمان را در داخل کشور تأمین کنیم، اما دولت در این دوسال نشان داده است که امیدی به ظرفیت های داخلی ندارد.

علیپور با اشاره به اظهارات برخی دولتمردان مبنی بر اینکه معضلات مختلف جامعه ناشی از اثرات تحریم هاست، تصریح کرد: برخی سعی دارند تا شرایط را به گونه ای جلوه دهند که افکار عمومی دیگر رشد اقتصادی با سرمایه های داخلی را نپذیرد و تنها راه چاره را لغو تحریم ها بداند.

وی با بیان دولت تدبیر و امید با شعارهایی از قبیل کنترل تورم و اشتغال زایی به روی کار آمد، افزود: پس از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید دیدیم که بخش اعظمی از فعالیت های دولت بر روی مسئله مذاکرات متمرکز شد و متأسفانه دولت از سرمایه های داخلی غافل شد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: لایحه حمایت از تولید یکی از کارهای به ظاهر پسندیده دولت بود که در عمل به اجر نرسید؛ امروز اگر چتر حمایتی دولت بر سر تولیدکنندگان قرار گیرد و از طرفی هم با مفاسد اقتصادی برخورد شود و یا به تعریفی دیگر سیاست های اقتصاد مقاومتی به اجرا دربیایند، دیگر نیازی به لغو تحریم و سازش با غرب نداریم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار