رییس قوه قضاییه با تاکید بر حفظ استقلال دستگاه قضایی، تعامل قوه قضاییه با دولت و مجلس شورای اسلامی را منظقی و معقول خواند.
کد خبر: ۸۵۳۰۸۸۸
|
۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، آیت الله صادق آملی لاریجانی در گفت وگوی زنده تلویزیونی به مناسبت آغاز هفته قوه قضایی که از شبکه یک سیما پخش شد درباره تعامل با دولت و مجلس گفت: خوشبختانه رابطه قوه قضاییه در این یکی دو سال با دولت و مجلس شورای اسلامی رابطه منطقی و معقولی بوده است. البته هر قوه ای حسب قانون اساسی وظایف خود را انجام می دهد. یکی از شاخصه های دستگاه قضایی استقلال این دستگاه است اما قوای کشور جزیره نیستند و باید با هم همدل باشند.

رییس قوه قضاییه افزود: مردم حکومت و حاکمیت را یکپارچه می بینند. مردم حاکمیت را در وحدت آن می بینند. قوا باید با همکاری و وحدت و همدلی بتوانند کارها و مشکلات را حل کنند. دولت با مشکلات بزرگی مثل بحث اشتغال جوانان و مشکلات اقتصادی و معیشتی مواجه است و از طرف دیگر مذاکرات هسته ای را در دست دارد. همه قوا باید دستگگه اجرایی را کمک کنند و ما نیز در این مدمت حمایت خود را اعلام کردیم البته این منافاتی ندارد که یک جاهای اختلاف نظر داشته باشیم و استقلال خود را حفط کنیم.

وی توضیح داد: مجلس نیز در چند سال گذشته کمک  های زیادی به قوه قضاییه کرده است. البته انتظار وتوقع ما از دستگاه اجرایی بیش از این است. در کل روابط خیلی معقول و منطقی در چهارچوب قانون بین قوا برقرار است و این برای جامعه و مردم امیدوار کننده است.

رییس دستکاه قضا درباره مبارزه با اشرار و اراذل نیز گفت: بحث امنیت اجتماعی و آرامش خاطر مردم برای همه دغدغه کلان باشد. گاهی برخی مشکلات در جوانب سیاسی و اقتصادی رخ می دهد و از امور دیگر غفلت می کنیم. تعرضی که به حقوق مردم از ناحیه اراذل و اوباش می شود آثار بسیار بدی دارد و ناامنی زیادی ایجاد می کند.

آملی لاریجانی افزود: یکی از دغدغه های اصلی دستگاه قضایی این بود که در کنار رسیدگی به پرونده های روزمره برخی پرونده های خشن و خاص را برجسته کند. در این رابطه به به دادگستری ها در کل کشور و دادستانی کل، ابلاغ شد که جرائم خاص به صورت فوری، قاطع و عادلانه رسیدگی شود.

وی تاکید کرد: نباید از برخوردی که بر حسب موازین شرعی و قانونی است هراس داشته باشیم. ترحم کردن در یک جاهایی اشتباه است. تامین امنیت خاطر و امنیت روانی مردم باید هدف اصلی ما باشد. به مردم اطمنیان می دهیم که برخورد با اشرار از دغدغه های قوه قضاییه است و خوشبختانه نیروی انتظامی و نیروهای امنیتی نیز در این مساله پای کار هستند. ما این را به عنوان یک وظیفه و استراتژی مستمر دنبال می کنیم و آثار خوبی نیز داشته است.

ارسال نظرات