استاد حوزه و دانشگاه گفت: شهدا مهدی باوران و مهدی یاوران حقیقی و منتظران واقعی امام عصر(عج) بودند که انتظار فرج را در عمل معنی کردند.
کد خبر: ۸۵۳۱۰۲۱
|
۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از دامغان، حجت الاسلام حیدری کاشانی در آیین گرامیداشت شهدای غواص بازگشته به میهن در مسجد جامع دامغان، اظهار داشت: شهدایی همچون این 175غواص دلاور، قلبشان را از معاصی پاک نموده و آنگاه با اشراف بر این حقیقت که بیهوده و عبث خلق نشده‌اند، پای به جاده کمال گذاردند، همانا خداوند بر آنان درود می‌فرستد زیرا خود را رایگان نفروختند، در ید شیطان قرار ندادند، بلکه با خدا معامله کردند و به‌گفته امیرمؤمنان ثمن و بهایی همچون بهشت و قرب الهی را برگزیدند.

این کارشناس مسائل مذهبی افزود: شهدا "هوالاول و الاخر و الظاهر و الباطن" را درک نموده و به حقیقت دریافتند که هرآچه در عالم است در ید قدرت باریتعالی است و از این رو با خدا معامله کردند و پروردگار نیز کالایی که خالصانه و با معرفت عرضه داشتند را به بالاترین قیمت‌ها خرید و چه معامله پرسودی، تجارتی با قادر متعال که ضرر در آن راه ندارد.

حجت الاسلام حیدری کاشانی خاطر‌نشان کرد: اگر شهدا و فرهنگ شهادت از صدر اسلام تا به امروز و به‌ویژه در مکتب تشیع نبود، امروز عزت و عظمتی برای اسلام وامت رسول خدا باقی نمانده بود، دشمنان خدا زمین را یکپارچه به فساد می‌کشاندند و اثری از مسجد و محراب و منبر باقی نمی‌گذاشتند.

استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر اینکه بنا بر آیات و روایات بالاتر از مقام شهدا درجه و جایگاهی نیست، اضافه کرد: برای شهیدان دو شادی بزرگ در روایات آمده است، نخست شور و شعف از نعمات و جایگاهی که خداوند بدان‌ها داده است و دوم از مشاهده جایگاه نیکوی همرزمانشان که در زمین باقی مانده‌اند و راه ولایی آنان را ادامه می‌دهند.

وی شهدا را مهدی باوران و مهدی یاوران حقیقی و منتظران شایسته امام عصر(عج) نامید و تصریح کرد: آنان تنها به سخن گفتن و دعا کردن اکتفا نکردند بلکه جان در طبق اخلاق نهاده و انتظار را عملا معنا کردند، همانا شهیدان مردانه ایستادند و جان دادند تا زمینه ساز ظهور و قیام منجی عالم بشریت باشند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها