رئیس دانشکده طب سنتی در مورد نحوه باز کردن روزه هشدار داد: تحت هیچ شرایطی روزه را با آب، مایعات و یا عرقیجات سرد بازنکنید.
کد خبر: ۸۵۳۱۰۹۳
|
۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد،،دکتر مجید امتیازیدر گفتگو با خبرنگار یزدبانو،بزرگترین مسئله درماه مبارک رمضان را سلامتی و بهره‌برداری بهتر و بیشتر از ماه مبارک رمضان دانست واذعان داشت: نحوه خورد و خوراک باید به گونه‌ای باشد که بدن سالم‌تری را داشته باشیم تا دچار عارضه‌ای نشویم.

وی ادامه داد: بهترین نحوه باز کردن این است که با یک مقدار آب گرم که به اصطلاح همان آب جوشی که خودمان مصرف می‌کنیم با مقداری نبات و یا کمی عسل و متناسب با شرایط مزاجی افراد یک عدد خرما میل کنند.

رئیس دانشکده طب سنتی بهترین نوشیدنی برای افرادی که دچار ضعف معده هستند را گلاب گرم با کمی نبات یا عسل و خرما بیان کرد و افزود: این افراد می‌توانند از چای کم‌رنگ و یا شیر داغ با استفاده از رطب و یا خرما میل کنند.

وی با توجه به طولانی بودن ایام روزه‌داری وکوتاه بودن فاصله افطار تا سحر اظهار داشت: روزه داران بایستی با دقت نظر خوراک مصرفی خود را برای وعده های افطار و سحر انتخاب کنند.

امتیازی هشدار داد: از آنجاییکه باز کردن روزه با مایعات سرد برای بدن مضر و خطرناک است؛ اگر روزه‌دارخیلی عطش دارد و نمی‌تواند تحمل کند، کافیست یک جرعه آب نوشیده و آنرا در دهان خود نگه دارد تا این آب با دمای بدن یکسان شود تا ضرر آن به حداقل برسد.

انتهای پیام/س


ارسال نظرات