انتخاب شعار همدلی و همزبانی در این سال و با توجه به قرار گرفتن در آستانه تحول باعث می‌شود که مسئولان ایران بتوانند با برنامه‌ریزی و مدیریت دقیق‌تر اقدامات لازم را انجام دهند و با حساسیت بیشتر آن را انجام دهند.
کد خبر: ۸۵۳۱۱۱۴
|
۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۲
به گزارش خبرگزرای بسیج، عباس آخوندی در بیست و چهارمین سالگرد تأسیس شرکت فرودگاه‌‌های کشور با اشاره به اینکه ایران در آستانه یک تحول بسیار مهم قرار دارد، گفت: ارتباط با قدرت‌های جهانی و بین‌المللی با تدبیر درست باعث می‌شود این تحول سریع‌تر اجرایی شود.

وی افزود: مجموعه مناسباتی که در منطقه قرار دارد به نفع اسلام و کشورهای مسلمان و مظلوم منطقه است و ما می‌توانیم وضعیت را بر علیه داعشیان مزدور و نیروهای افراطی تغییر دهیم و به یک موقعیت بسیار مناسب دسترسی یابیم.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: انتخاب شعار همدلی و همزبانی در این سال و با توجه به قرار گرفتن در آستانه تحول باعث می‌شود که مسئولان ایران بتوانند با برنامه‌ریزی و مدیریت دقیق‌تر اقدامات لازم را انجام دهند و با حساسیت بیشتر آن را انجام دهند.

وی با بیان اینکه صنعت هوانوردی یک صنعتی است که دارای گستره جهانی است، افزود: مقیاس جهانی استاندارد، ‌بازار و سنجش‌‌‌های ارزانی تماما جهانی هستند و در صحنه بین‌المللی ارزیابی می‌شوند بنابراین به هیچ وجه این صنعت محدود به درون کشورها نمی‌شود و ملت‌ها در صحنه جهان باید هویتشان را نشان دهند.

وی یادآور شد: صنعت هوانوردی با عنوان یک صنعت پیشرو در جهان قرار دارد و با توجه به اینکه ایران دارای صنایع محدودی است و در بند رویارویی با جهان است باید ارتباط آن را با تمامی سایر صنایع از جمله دریایی، هوایی، نفت و مخابرات جدی گیرند.

آخوندی توضیح داد: در توسعه صنعت هوانوردی باید جایگاهمان را ارزیابی کنیم و استراتژیک هوایی خود را تقویت نماییم تا بتوانیم قدرت رقابت‌پذیری را افزایش دهیم و در صحنه بین‌الملل تنزل نیابیم.

وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: همزمان با تحولات در حوزه سیاست ما باید در حوزه صنعت نیز و نظام خود را تغییر دهیم و در این موقعیت حساس به عنوان یک مدیر ایرانی باید خود را تقویت نماییم.

وی با اشاره به اینکه هدف از تأسیس شرکت هواپیمایی آسمان ایجاد پروازهای کوتاه‌برد است، گفت: شرکت هواپیمایی آسمان با داشتن هواپیماهای کوتاه برد می‌توانست میان فرودگاه‌ها در شهرهای کوچک پرواز ایجاد کند.

آخوندی در ادامه اظهار داشت: ما باید اثبات کنیم که آسمان ایران یک آسمان باز و امن برای تمام جهان است و با رعایت قوانین و استانداردهای بین‌المللی می‌توانیم در صحنه جهانی آسمان را مدیریت نماییم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه نوسازی سیستم ناوبری و نوسازی مدیریت آسمان اقداماتی است که ما آن را آغاز کرده‌ایم و باید بیش از گذشته به آن عمل کنیم، افزود: باید از کوچکترین ضریب در جهت توسعه و همچنین درجهت ارتباطات بین‌الملل و همچنین مدیریت آسمان آنهارا بکارگیریم.

آخوندی توضیح داد: خرید سیستم راداری و نرم‌افزاری مدیریت آغاز شده و ما نیز در این زمینه حمایت‌های لازم را انجام می‌دهیم تا با سرعت بیشتر به نتیجه برسد و همچنین در ایکائو با این نرم‌افزارها و سیستم می‌توانیم با آمادگی بیشتری وارد شویم.

وی توضیح داد: ما باید به صنعت فرودگاه تنها به عنوان یک صنعت هوایی نگاه نکنیم بلکه باید از این صنعت به مثابه یک ابزار برای خدمت‌دهی به شهروندان استفاده نماییم و این صنعت برای آن است که بوسیله آن برای انسان‌ها خدمت ارائه نماییم.

وی یادآور شد: برای ما ارائه خدمات از منزل تا منزل برای مسافران باید در اولویت عملیات فرودگاه قرار گیرد و تنها ارائه خدمات در داخل فرودگاه کافی نیست.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه باید نحوه کارکرد در فرودگاه در تمامی شبکه‌های حمل‌ونقل پیگیری شود، گفت: باید فرودگاه با تمامی شبکه‌های حمل‌و‌نقلی از جمله جاده‌ای و دریایی و ریلی ترکیب شود.

وی یادآور شد: در حال حاضر فرودگاه امام خمینی در 35 کیلومتری تهران قرار گرفته است ولی متأسفانه این فرودگاه دارای یک شبکه حمل‌ونقل ریلی نیست و مسافران بعد از خروج از فرودگاه هیچ زمینه ارتباطی با شهرها ندارند.

آخوندی توضیح داد: در بخش باری نیز باید صنعت هوانوردی اقدامات جدی را بکار گیرند و به سمت سیستم درب تا درب حرکت کند.

وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: در حال حاضر 60 فرودگاه در کشور وجود دارد و باید در تمامی شهرها نقشه ترافیک فرودگاه‌ها مشخص شود. 

وی با اشاره به اینکه فرودگاه به عنوان یک هویت ملی و علامت ملی در هر شهر به شمار می‌رود، افزود: اولین جایی که مسافر وارد می‌شود، فرودگاه است بنابراین باید تمامی آرایه‌های فرودگاه به نوعی باشد که مسافر از تمامی ویژگی‌های آن شهر آگاه شود.

آخوندی در علت نامگذاری‌های ترمینال‌های فرودگاه‌ها گفت: ما سعی می‌کنیم با نام‌های که انتخاب می‌نماییم هویت را عرضه کنیم و باید هر نام نقش معنایی خود را ایفا کند.

وی توضیح داد: صنعت هوانوردی یک صنعت جهانی است بنابراین اگر مسافر خارجی وارد فرودگاه می‌شود مسئولان و کارمندان آن فرودگاه باید با زبان‌های خارجی آشنا باشند در نتیجه باید سطح سرویس خود را ارزیابی کنیم.

وی اظهار داشت: ارتقای سطح سرویس فرودگاه‌ها باید هر چه سریع‌تر اعلام شود و فرودگاه‌ها باید اعلام کنند که در چه سطحی و با چه امکاناتی سرویس ارائه می‌دهند و باید ظرف یک مدت مشخص میزان آن را ارتقا دهند.

وی یادآور شد: دولت و یا مسئولان فرودگاه باید بسیار صادق و راستگو باشند و باید به صورت خیلی دقیق بگویند که در چه سطحی سرویس‌های خود را به مسافران ارائه می‌دهند.

آخوندی تأکید کرد: فرودگاه تنها یک محل عبور سریع نیست بلکه باید از جهت کارکرد و آرایه به صورت کاملا دقیق ارزیابی و مورد سنجش قرار گیرد.

وی یادآور شد: باید با سنجش‌های دقیق برترین فرهنگ و هنر را در آنجا بکار گیریم.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه به تجاری‌سازی در فرودگاه اشاره کرد و گفت: تجاری‌سازی تنها به آن مفهوم نیست که تعدادی سوپرمارکت و یا فست فود در فرودگاه‌ها قرار گیرد بلکه ما باید به گونه‌ای این صنعت را ارتقا دهیم که بتواند تمامی درآمدهای مورد نیاز خود را تأمین کند.

وی خاطرنشان کرد: تجاری‌سازی فرودگاه یعنی روی پای خود ایستادن و ایجاد قدرت در آنجا.

وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: ما باید در بخش انبارداری و نگهداری کالا یک پس‌کرانه در فرودگاه‌ها ایجاد کنیم در حال حاضر ما در فرودگاه امام خمینی با ایجاد شهر فرودگاهی توانسته‌ایم بسترهای لازم را برای ایجاد ثروت در این حوزه فراهم نماییم.

آخوندی با اشاره به اینکه تجهیزات فرودگاه ما در حال حاضر در مرحله فرسودگی و کهنگی قرار دارد گفت: ما در طول این سال‌ها برخی از امکانات و جایگاه‌های فرودگاه‌ها را نوسازی کرده‌ایم اما ما در حال حاضر نیازمند آن هستیم که تمامی گلوگاه‌ها و امکانات فرودگاه‌ها را به یکباره نوسازی نماییم.

وی یادآور شد: در حال حاضر من با نوسازی سیستم‌های فرودگاه و ناوبری به طور 100 در صد موافق هستم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه مسافران در حال حاضر نیازمند آسایش و امنیت هستند، گفت: ما نباید مردم را برای ایجاد امنیت معطل کنیم و هزینه ایجاد امنیت را از مسافران دریافت کنیم بلکه باید با ایجاد سیستم‌های جدید این امنیت و هزینه‌های آن را دولت خود تأمین کند.

آخوندی با اشاره به سفر اخیر خود به کشور فرانسه گفت: در طول این سفر ما توانستیم یک تعامل سازنده با کشورهای همسایه ایجاد کنیم و ما در این سفر متوجه شدیم که چگونه و در چه زمان در صحنه جهانی حضور یابیم.

وی توضیح داد: تحریم به ما کمک کرد که با چشم بازتر وارد بازار جهانی شویم و در انتخاب خود دقت‌های لازم را به کار گیریم.

آخوندی تصریح کرد: صنعت هوانوردی پیشتاز در تمامی صنایع بوده و میزان تأثیر و ارتقای آن در اقتصاد کشور بسیار ضروری است که باید آن را هر چه بیشتر تقویت نماییم.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: در حال حاضر سن ناوگان هوایی ما به 20 سال رسیده است، البته در طول دو سال گذشته سن هواپیمایی ما کاهش یافته اما باید ظرف 10 سال آینده تعداد ناوگان هوایی خود را به 400 هواپیما برسانیم .

وی خاطرنشان کرد: البته باید اقدامات لازم را برای تهیه این ناوگان در شرایط تحریم و یا توقف تحریم فراهم کنیم و باید با برنامه‌ریزی‌های دقیق‌تر چگونه می‌توانیم این تعداد ناوگان را تهیه کنیم.

آخوندی در ادامه تأکید کرد: سازمان هواپیمایی به عنوان رهبر صنعت هوایی وظیفه آموزش، بنگاه‌داری و ایجاد استاندارد را بر عهده دارد.

وی گفت: در حاضر شرکت فرودگاه‌ها و سازمان هواپیمایی باید ضمن استقلال فعالیت‌های خود به صورت یکپارجه به یکدیگر هماهنگ باشند و این یکپارچگی رمز موفقیت ما در صنعت هواپیمایی است.
ارسال نظرات