رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره علت عتاب لاریجانی به معاون پارلمانی دولت گفت: وقتی رئیس مجلس از مخالفان می‌خواهد برای حفظ یکپارچگی با اکثریت همراه شوند، بهتر بود آقای انصاری نیز در این زمینه همراهی می‌کرد.
کد خبر: ۸۵۳۱۱۴۸
|
۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در حاشیه نشست علنی صبح امروز (سه‌شنبه) پارلمان در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه در متن مصوبه مجلس در الزام دولت به حفظ حقوق و دستاوردهای هسته‌ای به صراحت از تصویب توافق هسته‌ای توسط مجلس سخن به میان نیامده است؟ اظهار داشت: در قانون اساسی به صراحت از لزوم تصویب معاهدات و مقاوله‌نامه‌ها سخن گفته شده است.

وی همچنین گفت: چون بنا بر اختصار بود و در قانون اساسی نیز به صراحت این موضوع قید شده است، دیگر نیازی به قید مجدد عبارت تصویب مجلس در طرح صیانت از حقوق هسته‌ای نبود، چرا که این موضوع به صراحت در قانون اساسی قید شده است، مضاف بر اینکه ما این طرح را تصویب کردیم دو اصل مهم مشعر قانون اساسی را آوردیم، بنابراین بند یک طرح مزبور اقدام مضاعفی بود در راستای الزام اجرایی شدن قانون اساسی.

بروجردی در ادامه در پاسخ به سؤالی درباره عتاب لاریجانی به معاون پارلمانی دولت هنگام رأی‌گیری درباره طرح الزام دولت به حفظ حقوق و دستاوردهای هسته‌ای، گفت: بعضی از همکاران در مجلس نظرات و پیشنهاداتی داشتند ولی چون قرار شد که ما نظر واحدی درباره این طرح داشته باشیم، آنها نیز پذیرفتند و جا داشت که نماینده دولت هم همراهی می‌کرد.

وی خاطرنشان کرد: وقتی رئیس مجلس از مخالفان می‌خواهد که برای حفظ یکپارچگی با اکثریت همراه شوند، بهتر بود که آقای انصاری نیز در این زمینه همراهی می‌کرد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در زمینه پیامدهای تصویب طرح الزام دولت به حفظ حقوق دستاوردهای هسته‌ای گفت: اضافه بر اینکه خطوط قرمز توسط شورایعالی امنیت ملی به تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ابلاغ شده و آنها موظف به رعایت آن هستند، مجلس هم به کمک آنها آمد تا بدانند مسئله بسیار جدی است.

بروجردی در پاسخ به این سؤال که تصویب این طرح تا چه مقدار دست تیم مذاکره‌کننده را باز می‌گذارد، توضیح داد: اصلاحاتی در طرح اولیه انجام شد تا دست تیم مذاکره‌کننده باز باشد.

ارسال نظرات