رئیس جمهور قزاقستان در جلسه نهایی گروه کاری در«ژنو» گفت: این کشور به صورت رسمی عضو سازمان تجارت جهانی شده است.
کد خبر: ۸۵۳۱۱۹۴
|
۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، عصر روز گذشته «نورسلطان نظربایف» در جلسه نهایی گروه کاری در «ژنو» اعلام کرد پس از اتمام مذاکرات الحاق قزاقستان به سازمان تجارت جهانی، اینک این کشور به صورت رسمی به 162 عضو سازمان تجارت جهانی پیوست.

نظربایف همچنین در سایت شخصی خود از این الحاق به عنوان یک رویداد تاریخی یاد کرد و نوشت: قزاقستان موفق به کسب مؤلفه‌های لازم برای عضویت در بین 162 کشور عضو سازمان تجارت جهانی شد.

وی در این خصوص خطاب به مردم گفت: همه اقتصادهای بزرگ در جهان، قزاقستان را به عنوان کشوری با فضای مناسب سرمایه‌گذاری به رسمیت شناخته و این بیانگر این مطلب است که سیاست‌های تجاری پیشروی ما در مطابقت با قوانین بین‌المللی از سازگاری لازم برخوردار است.

به گفته نظربایف، قزاقستان توانسته است به ترکیب الزامات سازمان تجارت جهانی و اتحادیه اقتصادی اوراسیا و همچنین حفظ منافع ملی خود پایبند باشد.

رئیس جمهور قزاقستان گام‌های مشخص الحاق به سازمان تجارت جهانی را منوط به ادغام اقتصاد جهانی و پیوستن به 30 کشور برتر دنیا و تسهیل و اجرای برنامه‌ها را راهی برای استفاده از مزایای ارائه شده توسط سازمان تجارت جهانی دانست و تصریح کرد: من معتقدم که «آستانه» موفق خواهد شد و ما به یک جایگاه شایسته در میان کشورهای پیشرو در جهان خواهیم رسید.

ارسال نظرات