بازتاب جهاني پيروزي‌هاي تيم‌ملي مقابل امريكا
دومين پيروزي غرورآفرين تيم‌ملي واليبال مقابل امريكا، فدراسيون واليبال اين كشور را به تمجيد از شاگردان اسلوبودان كواچ واداشت
کد خبر: ۸۵۳۱۲۰۰
|
۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۳
به گزارش خبرگزاري بسيج، دومين پيروزي غرورآفرين تيم‌ملي واليبال مقابل امريكا، فدراسيون واليبال اين كشور را به تمجيد از شاگردان اسلوبودان كواچ واداشت. بلندقامتان ايراني يك بار ديگر در حضور هزاران هوادار عاشق با اقتدار از سد مدافع عنوان قهرماني ليگ جهاني گذشتند و 13 امتيازي شدند تا با اميد و انگيزه بيشتري به مصاف لهستان و روسيه بروند. اين در حالي است كه شكست دوباره واليبال امريكا خاطره شكست تيم‌ملي فوتبال اين كشور برابر ايران در جام جهاني 1998 فرانسه را زنده كرد. 17 سال پيش گل‌هاي مهدوي‌كيا و استيلي پيروزي تاريخي فوتبال ايران را رقم زد. 

سرمربي صربستاني تيم‌ملي ايران چهار بازي باقي مانده در ليگ جهاني را سرنوشت‌ساز توصيف كرد. اسلوبودان كواچ عملكرد بازيكنانش را در دو بازي برگشت مقابل امريكا عالي خواند: «در بازي نخست با حمايت تماشاگران امريكا را سورپرايز كرديم. اما در بازي دوم اين كار را با نمايش خوب خود انجام داديم. حالا چهار قدم ديگر باقي مانده تا بتوانيم به دور پاياني صعود كنيم. بايد اين بردها را فراموش كنيم و به چهار بازي بعدي فكر كنيم. لهستان قهرمان جهان است اما بهتر از امريكا نيست. هيچ تيمي چيزي به ما نمي‌دهد كه راحت بازي را ببريم، ما بايد خودمان را به حريف تحميل كنيم. ما چهار بازي سخت داريم. اگر موزرسكي با روسيه به ايران بيايد بازي با اين تيم سخت مي‌شود.» 

كواچ به بازي خوب ملي‌پوشان امريكا هم اشاره داشت و از مهمان‌نوازي امريكايي‌ها تمجيد كرد: «به اين دليل كه ما اين تيم را شكست داديم از آنها بهتر نيستيم، آنها بهترين تيم دنيا هستند. اگر مي‌خواهيم پيشرفت كنيم يكي از راه‌هايش اين است كه از نظم و ديسيپلين بالاي امريكايي‌ها درس بگيريم. ما از طرف تيم ايران متقابلاً از مهمان‌نوازي تيم امريكا قدرداني مي‌كنيم. 15 روز جلوتر به امريكا سفر كرديم و همه چيز در اختيارمان بود و بسيار سفر خوبي به‌كشور امريكا داشتيم.»

   ايراني‌ها واقعاً خونگرم هستند

جان اسپراو پس از باخت دوباره تيمش به ايران از مهمان‌نوازي مردم‌مان تشكر كرد. سرمربي تيم‌ملي واليبال در اين باره اظهار داشت: «تجربه بسيار خوبي در ايران داشتم و از حضور در ايران لذت بردم، اين براي ما بسيار خوب است كه چند روز مهمان مردم مهمان‌نواز ايران بوديم. فرصت داشتيم كه يك روز براي صرف ناهار به خارج از محيط واليبال برويم و در محيط كوهستاني غذا صرف كنيم. مردم ايران بسيار رابطه خوبي با ما داشتند. من فكر مي‌كنم رابطه ايران و امريكا در آنچه از رسانه‌ها منعكس مي‌شود، خوب نيست. اما پيامي به مردم كشورم خواهم داد كه در ايران بسيار با مردم خونگرم و دوستي روبه‌رو بودم. اميدوارم بار ديگر فرصت كنم به ايران بيايم و بيشتر در مورد اين كشور بدانم. ما تيم بزرگي هستيم و بازيكنان باكيفيتي در اختيار داريم اما باز هم نياز به پيشرفت داريم و بايد ياد بگيريم در تمام طول بازي عملكرد خوبي به نمايش بگذاريم.»

  حمله‌هاي طوفاني

سايت رسمي واليبال امريكا به دومين شكست پياپي اين تيم مقابل تيم‌ملي واليبال ايران واكنش نشان داده است. اين سايت در اين زمينه نوشت: «تيم‌ملي واليبال امريكا مقابل بازيكنان سرعتي ايران در دومين ديدار ليگ جهاني كه در ورزشگاه آزادي برگزار شد نيز شكست خورد. امريكا در ديدار دوم خود مقابل ايران در ليگ جهاني، نسبت به ديدار نخست اشتباه‌هاي كمتري داشت اما سرعت ايراني‌ها در حمله‌هايشان فوق‌العاده بود. سعيد معروف هم با پاس‌هايش موقعيت‌هاي خوبي براي آبشار‌زن‌ها ايجاد مي‌كرد و آنها نيز با دقتي عالي امتيازگيري مي‌كردند.»

   به كارمان ايمان داشتيم

سعيد معروف، كاپيتان تيم‌ملي واليبال اعتماد به نفس و انگيزه را رمز پيروزي دوباره بر امريكا عنوان كرد: «‌با توجه به شناختي كه امريكا از ما پيدا كرده بود پيش‌بيني مي‌كرديم كه اين بازي سخت‌تر باشد و همين‌طور هم شد. اگر تيم ما كامل و يك‌دست نبود نمي‌توانستيم نتيجه بگيريم اما خوشبختانه تمام بازيكنان اصلي و حتي بازيكنان تعويضي به بهترين شكل كارشان را انجام دادند و من از آنها تشكر مي‌كنم. قبلاً هم گفته‌ام كه تيمي در ليگ جهاني نيست كه بتواند همه تيم‌ها را ببرد و قهرمان شود. بازي‌ها بسيار نزديك است و غالباً به گيم پنجم كشيده مي‌شود. ما به كار خودمان ايمان داشتيم اما بودند كساني كه اين بردها برايشان سنگين بود.»

  صدر جدول بهترين‌ها در قرق ايران

در پايان هفته ششم ليگ جهاني، شهرام محمودي در صدر جدول بهترين اسپكرها و محمد موسوي‌عراقي در صدر جدول بهترين مدافعان روي تور قرار گرفتند. شهرام محمودي با 152 اسپك و بيش از 52 درصد موفقيت بالاتر از ريكاردو لوكارلي از برزيل و آرون راسل از امريكا در جايگاه نخست قرار دارد. در اين رده‌بندي ميلاد عبادي‌پور و مجتبي ميرزاجان‌پور، پنجم و هفتم هستند. در جدول بهترين مدافعان روي تور نيز موسوي با 83 اقدام براي دفاع و ميانگين 73/0 دفاع موفق در هر ست بالاتر از سيمونه آنزاني از ايتاليا و آندري آشچف از روسيه در مكان نخست ايستاده است.
ارسال نظرات