مسئول تربيت بدني سپاه امام سجاد(ع) در گفتگو با بسيج:

آموزش مباحث ديني و اخلاقي به ورزشكاران سرلوحه كار ما است

مصطفي كشاورز گفت: در برنامه ها و مسابقات ورزشي توجه به آموزش مباحث ديني و اخلاقي در تربيت ورزشكاران سرلوحه كار ما است.
کد خبر: ۸۵۳۱۲۰۸
|
۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۸

مصطفي كشاورز مسئول تربيت بدني سپاه امام سجاد(ع) در گفتگو با خبرگزاري بسيج گفت: طبق برنامه هاي ارسالي از سازمان ورزش بسيج، يكي از برنامه هاي اصلي ما آماده شدن تيم هاي بسيج در در بيش از 15 رشته ورزشي در قالب تيم هاي برادران و خواهران براي شركت در رقابت هاي قهرمان كشوري است و به همين خاطر هم برنامه مسابقات انتخابي در سطح نواحي و استان را در برنامه قرار داريم. با هيئت هاي مختلف جلسات متعددي را برگزار كرده ايم تا با توجه به زياد بودن بعد مسافت در استان و وضعيت آب و هوايي برنامه اين مسابقات را تنظيم كنيم.

كشاورز در ادامه با اشاره به برنامه هاي تربيت بدني سپاه امام سجاد(ع) در ماه رمضان اظهار داشت: علاوه بر برنامه هاي روتين و ساليانه اي كه در موضوع ورزش همگاني به مناسبت هاي مختلف برگزار مي كنيم، در ماه رمضان هم برنامه ها و مسابقات مختلفي را در نظر گرفته ايم. برگزاري مسابقات فوتسال، واليبال و رشته هاي رزمي، اهداي خون دست جمعي ورزشكاران بسيجي و برگزاري مسابقات قرآن براي نوجوانان و نونهالان ورزشكار از جمله برنامه هاي شاخص ما در اين ماه مبارك است.

مسئول تربيت بدني سپاه امام سجاد(ع) خاطر نشان كرد: با توجه به اينكه در حال حاضر در فصل گرما هستيم، برنامه هايمان در سپاه امام سجاد(ع) به سالن ها ختم مي شود. البته با توجه به سفر سال گذشته سردار يزداني به بندرعباس و جلسه اي كه با شهردار داشتند مقرر شد تا با هماهنگي هايي كه با هيئت همگاني و شهرداي صورت مي گيرد، ورزش هاي ساحلي را كه از جمله برنامه هاي اصلي ما در حوزه ورزش همگاني است احيا و سازماندهي كنيم و از ظرفيت ساحل ها استفاده كنيم.

وي با بيان اينكه هم اكنون چهار پايگاه استعداديابي در استان هرمزگان فعال است، گفت: كاراته، فوتسال و قايقراني سه رشته اي هستند كه پايگاه هاي استعداديابي از سه سال پيش در استان فعال است و براي سال جديد هم مجوز پايگاه استعداديابي در رشته دووميداني را گرفته ايم كه اين 4 پايگاه در رده برادران فعاليت مي كنند.اين پايگاه ها خروجي ها خوبي در سال هاي اخير داشته اند و با توجه به اينكه باشگاه مقاومت در استان هرمزگان فعال نيست، از اين ورزشكاران مستعد نمي توانيم استفاده كنيم.به همين خاطر اين استعدادها پس از پايان آموزش در پايگاه ها به اداره ورزش و جوانان و هيئت هاي مختلف براي ادامه فعاليت ورزشي شان معرفي مي شوند.

كشاورز درباره زيرساخت هاي ورزشي موجود در استان هرمزگان هم اظهار داشت: حدود 70 سالن ورزشي 9 دي و صالحين در دست احداث است كه تنها 3 سالن آن كاملا تجهيز شده است و بقيه آن با مشكلاتي مانند برق و تجهيزات براي تكميل روبرو هستند.همچنين با توجه به اينكه در استان سالن استخر نداريم مقرر شده كه از سوي بسيج در استان ساخت استخر در برنامه قرار بگيرد.

مسئول تربيت بدني سپاه امام سجاد(ع) با بيان اينكه موضوع آموزش يكي از مباحث مهم و مورد تاكيد ما است، افزود: هر چه در سازمان آموزش بيشتر باشد، نشان دهنده رشد و ميزان پيشرفت آن سازمان است و با توجه به اين اصل يكي از برنامه هاي اصلي مان، برگزاري كلاس هاي آموزشي مختلف براي مربيان و مديران است.با اين حال مشكل اصلي ما در بحث آموزش تكميل نشدن سالن ها با وجود تربيت و آموزش مديران اماكن ورزشي است كه سبب شده نتوانيم از توان اين مديراني كه آموزش ديده ايم استفاده كنيم و اميدواريم روند تجهيز سالن هاي ورزشي استان سرعت بيشتري بگيرد تا بتوانيم از ظرفيت مديران استفاده كنيم.

وي در پايان با اشاره به برنامه هاي فرهنگي و معنوي كه براي ورزشكاران تاكيد كرد:آموزش مباحث ديني و اخلاقي سرلوحه كار ما در تربيت ورزشكاران است.به همين خاطر علاوه بر اجراي برنامه هاي فرهنگي در حاشيه مسابقات، دستورالعملي را به تمام تيم ها و باشگاه ها داده ايم كه بر طبق آن در اول كلاس و تمرين سرود والعصر از سوي بچه ها تلاوت مي شود، در بين كلاس هم مربيان موظفند مباحث اخلاقي را مطرح كنند و همچنين در پايان هم نيايش مخصوصي كه تهيه كرده ايم خوانده مي شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار