۶۰۰ میلیون گوشی گالکسی سامسونگ در معرض هک شدن هستند

آسیب پذیری نرم افزار صفحه کلید مدل های مختلف گوشی گالکسی شرکت سامسونگ به هکرها امکان می دهد از کاربران این گوشی ها جاسوسی کنند.
کد خبر: ۸۵۳۱۲۱۰
|
۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۱
به گزارش خبرگزاری بسیج، در صورتی که کاربران این گوشی ها از شبکه های وای – فای عمومی یا ناایمن استفاده کنند به طور قطع در معرض خطر سرقت اطلاعات قرار می گیرند.

محققان شرکت امنیتی NowSecure می گویند سامسونگ را در نوامبر گذشته از این مشکل آگاه کرده اند و حال با گذشت هفت ماه هنوز این مشکل برطرف نشده است. به همین علت NowSecure یافته های خود در این زمینه را به طور علنی منتشر کرده است.

آندرو هوگ مدیر عامل NowSecure می گوید اگر بخواهیم از یک تا ۱۰به این خطر نمره ای اختصاص بدهیم، درجه اهمیت و خطرناکی آن 8.3 است.

تمامی مدل های گوشی های گالکسی که توسط NowSecure بررسی شده اند دچار این مشکل بوده اند و کارشناسان تعداد کل گوشی های آسیب پذیر سامسونگ را 600 میلیون دستگاه برآورد می کنند.

ظاهرا مشکل اصلی مربوط به نرم افزاری است که در صفحه کلید گوشی های سامسونگ نصب شده تا ادامه کلمات در حال تایپ را پیش بینی کند. این نرم افزار توسط یک شرکت انگلیسی به نام SwiftKey طراحی شده و می توان آن را به گونه ای فریب داد که در زمان به روزرسانی مانع از نصب یک فایل آلوده که برای جاسوسی از گوشی های گالکسی به کار می رود، نشود.

با توجه به شیوه نصب این صفحه کلید، ویروس یاد شده می تواند به برخی از اساسی ترین و عمیق ترین سیستم های رایانه ای گوشی دسترسی پیدا کند. نتیجه این امر دسترسی به هر قابلیت و اطلاعاتی در داخل گوشی است.

در حالی که هنوز مشخص نیست وصله به روزرسان برای حل این مشکل چه زمانی از سوی سامسونگ عرضه می شود، NowSecure به کاربران تمامی مدل های گوشی های گالکسی توصیه کرده از اتصال به شبکه های نامان وای – فای خودداری کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار