سازمان فناوری اطلاعات ایران اعلام کرد

عرضه نخستین خدمات رایانش ابری آغاز شد

اجرای طرح رایانش ابری با پیاده‌سازی نرم‌افزاری در مراکز داده همدان و خوزستان آغاز شد که به عنوان نخستین خدمت این طرح، هزینه استفاده از خدمات این طرح برای یک سال برای استارتاپ های واجد شرایط رایگان خواهد بود.
کد خبر: ۸۵۳۱۲۱۳
|
۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، سیف احمدیان اظهار داشت: رایانش ابری، داده‌های کلان، تلفن همراه و اینترنت اشیاء از جمله تکنولوژی‌های روز دنیا محسوب می شوند که در ایران نیز مورد توجه قرار گرفته است.

مشاور سازمان فناوری اطلاعات ایران در حوزه خدمات رایانش ابری ادامه داد: در این راستا، سازمان فناوری اطلاعات ایران به منظور کاربردی کردن فناوری رایانش ابری و در راستای ایجاد و توسعه شبکه ملی اطلاعات و مراکز داده داخلی، از سال گذشته طرح توسعه خدمات این نوع از فناوری را در دستور کار خود قرار داد.

وی با اشاره به ویژگی‌های این خدمات تصریح کرد: ارایه خدمات مورد تقاضا نظیر خدمات دولت الکترونیکی به صورت آسان، کم هزینه و سریع، دسترسی به خدمات در همه جا و همه وقت از طریق اینترنت و اینترانت با اولویت محتوای بومی و ارایه ابزارهای مبتنی بر کسب‌وکار از جمله ویژگی‌های خدمات قابل عرضه از طریق رایانش ابری است.

وی افزود: در این راستا در قدم نخست، اجرای این طرح هم‌اکنون در لایه IaaS با بهره‌گیری از نرم‌افزاری که در 52 درصد سیستم‌های رایانش ابری جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد در مراکز داده همدان و خوزستان پیاده شده است.

احمدیان ارایه خدمات به کسب‌وکارهای نوپا (استارتاپ‌ها) را به عنوان نخستین خدمت طرح رایانش ابری اعلام کرد و گفت: با هدف حمایت از کسب‌وکارهای نوپا، هزینه استفاده از خدمات این طرح برای یک سال برای استارتاپ‌های واجد شرایط رایگان خواهد بود و پس از آن نیز هزینه‌ها به روش پرداخت به میزان استفاده محاسبه می شود.

مشاور سازمان فناوری اطلاعات ایران تاکید کرد: این طرح با امکانات سازمان فناوری اطلاعات ایران و با همکاری پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات و دانشگاه‌های الزهرا و شریف پیاده‌سازی و اجرایی شده است.

کسب‌وکار های نوپا واجد شرایط می‌توانند برای استفاده از نسخه پایلوت این طرح با مراجعه به نشانی اینترنتی www.startupscloud.ir ثبت‌نام کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار