کد خبر: ۸۵۳۱۲۸۱
|
۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۳

مسئول روابط عمومی سازمان بسیج دانشجویی گیلان گفت: ایران اسلامی در نبرد اراده ها به پشتوانه توجه الهی در لحظه های نیاز همچون کوه استوار است و تسلیم خواسته های نامشروع و زیاده خواهی ها نخواهد شد.

اکبر محمدی پور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلان، با اشاره به پیام مقام معظم رهبری در مراسم شهدای غواص اظهار کرد: کلید واژه لحظه های نیاز تعبیر دقیق و موشکافانه ای است که با تعمق در آن می‌توان به حمایت های الهی از مردم قدرشناس و سخت کوش این مرز و بوم در مقاطع سرنوشت ساز و پیچ های خطرناک پی برد.

وی گفت: با مروری بر پیروزی انقلاب اسلامی آن هم بدون این که این انقلاب از پشتیبانی بلوک شرق یا غرب در ربع آخر قرن بیستم برخوردار باشد، سندی گویا از الطاف الهی به حرکت ملتی خداجوی است که خداوند باریتعالی آنها را در مصاف با دشمنان تنها نگذاشت و به یاری شان شتافت.

مسئول روابط عمومی سازمان بسیج دانشجویی گیلان گفت: در دوران دفاع مقدس نیز رزمندگان اسلام در سایه ایمان راستین، شجاعت و توسل به نیروی لایزال الهی حماسه هایی به یادماندنی آفریدند که در تاریخ ثبت شد؛ حماسه هایی که شاید در چارچوب تحلیل های آکادمیک و دنیایی نمی‌گنجد، این که امام خمینی معمار کبیر انقلاب اسلامی پس از فتح خرمشهر فرمودند: "خرمشهر را خدا آزاد کرد"، شاخصی از این مهم است که رزمندگان سپاه، ارتش، بسیج و جهاد سازندگی با توکل به خدا و حمایت دست پنهان الهی موفق به عبور از موانع متعدد و پیچیده دشمن بعثی شدند؛ دشمنی که به پشتوانه حمایت های مستقیم و غیرمستقیم 34 کشور جهان هیچ گاه تصور نمی‌‌کرد فرزندان رشید این سرزمین، خرمشهر را فتح کنند.

محمدی پور گفت: با مطالعه برخی آثار منتشر شده در حوزه ادبیات دفاع مقدس نظیر نورالدین پسر ایران،  پایی که جا ماند، دا و ... به موارد متعدد از امداد الهی اشاره شده است که مبین توجه و عنایت الهی به رزمندگان اسلام در لحظه های نیاز است،  اکنون نیز در گرماگرم مذاکرات هسته ای و تعبیر قشنگ شطرنج با گرگ ها، ورود پیکر مطهر 270 شهید دوران دفاع مقدس بویژه شهدای دست بسته غواص و حضور پرشور و حماسی مردم برای تشییع پیکرهای مطهر آنها این پیام را داشت که پروردگار حکیم در لحظه های نیاز بشارت های تردیدناپذیر بر دل های بیدار نازل می‌فرماید و غبارها را می زداید.

وی تصریح کرد: تردیدی نیست حضور به یادماندنی مردم در سه شنبه آخر خرداد در میدان بهارستان و خیابان های اطراف این پیام را برای 1+5 به همراه داشت که ایران اسلامی در نبرد اراده ها به پشتوانه توجه الهی در لحظه های نیاز همچون کوه استوار است و تسلیم خواسته های نامشروع و زیاده خواهی ها نخواهد شد.

مسئول روابط عمومی سازمان بسیج دانشجویی گیلان گفت: به واقع مردم تهران به عنوان سنبلی از آحاد ملت قدرشناس سراسر ایران زمین بار دیگر پیوند ناگسستنی بین مردم و آرمان های نظام را فریاد زدند و بر تداوم راه شهدا تاکید کردند؛ چرا که مظهر قدرت ایران شهدا هستند و هر شهید پرچمی برای استقلال و شرف این ملت است و فوران و جوشش این قدرت معنوی است که دشمنان ایران اسلامی را به تفکر واداشته و اجازه عملیاتی شدن نیات پلید آنها را نمی دهد.

محمدی پور گفت: در واقع با وجود اهمیت دستاوردهای دفاعی نیروهای مسلح و تجارب گرانسنگ آنها در دوران دفاع مقدس آنچه بر افزایش برد و ضریب قدرت بازدارندگی ایران افزوده است،  همین روحیه مقاومت و شهادت طلبی فرزندان این آب و خاک است.

وی افزود: اگر آمریکا با وجود تکرار شعار توخالی همه گزینه ها روی میز است، ترجیح می دهد همراه دیگر اعضای شورای امنیت و آلمان که به لحاظ منطق قدرت در روابط بین الملل و به زعم خودشان هیات مدیره جهانی محسوب می‌شوند با نمایندگان ایران پشت میز مذاکره بنشیند، این ناشی از اتکای ملت رشید ایران اسلامی و جوانان شهادت طلب به نیروی الهی است، نیرویی ورای محاسبات قدرت های مادی که در لحظه های نیاز به یاری ملت ایران شتافته است.

مسئول روابط عمومی سازمان بسیج دانشجویی گیلان گفت: جا دارد با اقتدا به راه شهدای قهرمان دوران دفاع مقدس در همه عرصه ها در برابر زیاده خواهی های نامشروع قدرت های بزرگ مقاومت کرده،  ذره ای از خواسته های بحق ملت فداکار و قدرشناس ایران کوتاه نیامد.

محمدی پور گفت: لحظه های نیاز زمان هایی است که روی وجدان ها و افکار و اعتقادات جامعه غباری از فراموشی می‌نشیند و حس دنیاطلبی و مادیات و غرق شدن در روزمرگی ها ما را از آنچه که باید پیرو و رهرو مسیر و آرمانهایش باشیم باز می‌دارد، اهداف و آرمان هایی که به پای آن خون هزاران هزار شهید ریخته شده و برای پاسداری از آن همه ما موظف و مکلفیم.

وی افزود: شهدا هرگاه که این دستاوردها و اعتقادات را در معرض خطر دیدند رخ نمایاندند، آنگونه که گویی گرما و عطش خونشان در رسیدن را در لحظه می‌توان حس کرد.

مسئول روابط عمومی سازمان بسیج دانشجویی گیلان گفت: هرگاه این انقلاب و پیام انقلاب دچار تردید، تشویش و وچالش شده ما به وضوح حضور شهدا را حس نموده ایم با شهدایی تازه تفحص شده که نفس حقشان در سردی روح جامعه می‌دمد و گاه با گلگون کفنانی که در همین روز و روزگار در راه اعتلاء و اهداف اسلام و انقلاب و میهن جان شیرین شان را نثار می‌نمایند.

محمدی پور گفت: در تمام ادوار و اعصار همواره کسانی که آرمان و خصایص عالی شهدا مانع دستیابی شان به مطامع و آمال دنیوی شان شده  از اسطوره هایی همچون شهدا وحشت و بیم داشته و دارند؛  چرا که شهدا همواره بشریت را به آزادگی و آرمانی فرا دنیوی که زیر بار هیچ گونه ذلت نخواهد رفت، رهنمون می سازند و این خود خطری بر سر راه آنهایی است که اهدافشان خارج از دایره حق و حقیقت الهی است،  لذاهمواره در پدیداری و پیدایش فرهنگ شهادت هراس دارند و تمام ابزارها و امکانات خود را در جهت دار نمودن و یا حتی حذف چنین فرهنگ غنی و الهی مصروف می‌دارند .

وی گفت: تدفین شهدا نیز به عنوان یکی از مصادیق زنده بودن شهادت همواره دنیای خام و خالی از عشق الهی آنها را با چالش روبه رو ساخته و سدی در برابر نفوذ نگرش ها و مکاتب ه این گمان نمی رسند که خون شهید جوشش و خروشی می‌آفریند که در سرتاسر تاریخ و اعصار و ادوار می‌جوشد و این هویت سازنده و زنده شهید است که هرگز دست اضمحلال و نابودی هیچ استکبار و ارتدادی آن را محو یا نابود نمی‌تواند کند که شهدا ؛ "عند ربهم یرزقونند".

مسئول روابط عمومی سازمان بسیج دانشجویی گیلان گفت: جوشش خون شهدا همواره نام و یادشان را پایدار خواهد داشت، حتی اگر در مقاطعی از زمان کم رنگ شود ولی در تاریکی ظلمت کده دلهای خفته به مدد آنها می‌شتابد و بیدارشان می‌کند.

محمدی پور گفت: اما آنچه به عنوان وظیفه ای مهم بر دوش نسل هاست این است که با امکانات و ابزاری متعارف و مترادف با روحیات و امکانات جوامع به مدد دل های پویا و رهرو روشنی آیند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با بیان واقعیات نهفته و ناگفته در تاریخ دفاع مقدس، روایت رشادت ها و مظلومیت ها و هر آنچه که به شهدا تعلق دارد می‌توان گوشه ای از فرهنگ ناب شهید، شهادت و شهدا  را اشاعه داد.

ارسال نظرات