علی شادمان افزود: برگزاری این نمایشگاه زنده نگه داشتن مولفه‌های قرآنی در طول زمان است و برای اینکه در ذهن نسل جوان ته‌نشین شود، مناسب است.
کد خبر: ۸۵۳۱۲۹۰
|
۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۴



خبرگزاری بسیج مازندران، همزمان با آغاز به‌کار نمایشگاه قرآن و عترت در ساری، از کتاب قرآن دست‌نویس به خط لاتین رونمایی شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در مراسم افتتاح نمایشگاه قرآن و عترت در ساری، گفت: رمضان با عنوان ماه خدا، صبر و قرآن نام‌گذاری شده و نام‌های مختلف زیبایی از سوی علما برای این ماه، ذکر شده است.

احد جاودانی با اشاره به اینکه عنوان رحمت، زیباترین نامی است که برای ماه رمضان ذکر شده است، اظهار کرد: چراکه رحمت الهی یعنی کتاب قرآن و دیگر کتاب‌های آسمانی در ماه رمضان برای تعالی بشر نازل شده است.

وی با بیان اینکه همواره به دنبال نهی از منکر هستیم اما اشاعه معروف هم برکات بسیاری دارد، افزود: اگر تاکید بر امر به معروف داشته باشیم، منکر در جامعه کاهش می‌یابد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به اینکه انجام دادن کارهای فرهنگی در جامعه، نیازمند همدلی و همزبانی سایر مجموعه‌هاست، گفت: همدلی و همزبانی موجود در مجموعه مدیریت شهری ساری باعث شد مردم هم از این عملکرد بهره خوبی ببرند.

این مسئول با اشاره به رونمایی از کتاب قرآن که با خط لاتین به وسیله استاد اکرمی در مدت چهار سال کتابت شده است، تصریح کرد: نمایشگاه قرآن در 15 شهر مازندران برگزار است و امیدواریم برگزاری این نمایشگاه‌ها منشا اثر قرار گیرد.

همچنین مدیرکل اجتماعی استانداری مازندران هم در حاشیه برگزاری این نمایشگاه اظهار کرد: با برپایی چنین نمایشگاه‌هایی سنت‌های دیرین و دینی را به نسل جدید انتقال می‌دهیم و این جامع‌پذیری در نسل جدید و نسلی که اکنون در سن و سال تاثیرگذاری است بسیار موثر است.

علی شادمان افزود: برگزاری این نمایشگاه زنده نگه داشتن مولفه‌های قرآنی در طول زمان است و برای اینکه در ذهن نسل جوان ته‌نشین شود، مناسب است.

وی، در پایان با اشاره به اینکه قرآن منبع بزرگ هدایت بشر است و خدا که خالق تمام هستی است، قرآن را برای هدایت بشر نازل کرده و هرچه در راستای ترویج قرآن گام‌های بلندتری برداریم در هدایت بشر موثر است، گفت: اگر نمایشگاه در عرصه مختلف داریم این نمایشگاه در عرصه فرهنگی و قرآنی باید به صورت ویژه برگزار شود.

نمایشگاه قرآن و عترت از امروز به مدت 15 روز در پارک روشن ساری برگزار است و علاقه‌مندان می‌توانند از ساعت 19 تا 24 از این نمایشگاه بازدید کنند.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها