معاون آموزش و پرورش مازندران:

سرمایه انسانی اساس سرمایه فکری

شعبانی با اشاره به اینکه عوامل موثر در بهره‌وری آسایش، سازگاری، کارایی، مطلوبیت، سلامتی و ایمنی است، افزود: سرمایه انسانی اساس سرمایه فکری است که به دانش و مهارت افراد بستگی دارد.
کد خبر: ۸۵۳۱۲۹۱
|
۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۷

 




 

 

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، اسفندیار نظری در گردهمایی معاونان و روسای آموزش و پرورش شهرستان و مناطق مازندران که در باشگاه فرهنگیان برگزار شد، به استفاده بهینه از نیروی انسانی را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: منابع انسانی نقش مهمی در بهره‌وری دارد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه اجرای درست پروژه مهر در کیفی‌بخشی نظام آموزشی موثر است، اضافه کرد: آموزش و پرورش مازندران در اجرای پروژه مهر سال 92 رتبه 18 و در سال 93 رتبه سوم کشوری را کسب کرد.

این مسئول نماد مدیریتی را در اجرا پروژه مهر موثر دانست و گفت: پروژه مهر نظارت با رویکرد اسلامی و اصلاحی است.

نظری با اشاره به اینکه هدایت تحصیلی دانش‌آموزان از موضوعات قابل توجه مدیران مدارس است، ادامه داد: آماده‌سازی مدارس، ساماندهی و تجهیز فضای آموزشی، سازماندهی نیروی انسانی، توزیع کتاب‌های درسی، آموزش معلمان پایه پنجم و نهم و ثبت‌نام به‌موقع از موضوعات مورد توجه در اجرای پروژه مهر است.

وی با بیان اینکه با حذف سال اول دبیرستان در بحث هدایت تحصیلی باید توجه ویژه‌ای شود، خاطرنشان کرد: تب رشته تجربی کشور و مازندران را گرفته است.

دبیر پروژه مهر در آموزش و پرورش مازندران افزود: توجه دانش‌آموزان به رشته تجربی این رشته تحصیلی تهدیدی برای رشته علوم انسانی، ریاضی فیزیک و فنی حرفه‌ای و کاردانش شده است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه مدیرانی که بازنشسته شدند نباید به نظام تعلیم و تربیت دعوت شوند،تصریح کرد: برای پیشبرد اهداف نظام تعلیم و تربیت باید از توانمندی نیروهای جوان استفاده شود.

این مسئول آموزش منابع انسانی در آموزش و پرورش را مورد تاکید قرار داد و اضافه کرد: مدیران و معلمان باید به آموزش نوین مجهز شوند.

مدیرکل نوسازی مدارس مازندران نیز به دریافت پروانه ساختمانی فضاهای آموزشی از شهرداری‌های شهرستان و مناطق اشاره کرد و گفت: آموزش و پرورش در ساخت فضاهای آموزشی از پرداخت عوارض ساختمانی معاف است.

قربانعلی شیرزاد با تاکید براینکه برخی از پروژه‌های ساختمانی خیرساز دچار مشکل فنی هستند، بیان کرد: روسای آموزش و پرورش شهرستان و مناطق با هماهنگی‌های از قبل انجام‌شده جلوی مشکلات فنی در حال اجرای ساخت پروژه‌های آموزشی را بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: برخی پروژه‌های آموزشی بنا بود در سال 92 و 93 آماده شود که به درازا کشید و امسال سعی ما استفاده از منابع اعتباری متعدد و به سرانجام رساندن آنها است.

معاون پرورشی آموزش و پرورش مازندران نیز با تاکید بر ساماندهی و به‌کارگیری نیروهای پرورشی در مدارس، اظهار کرد: 427 نفر معاون پرورشی غیر مرتبط داریم که 50 درصد آنان دغدغه پرورشی دارند.

محمد شعبانی افزود: آموزش و پرورش نیازمند معاونان پرورشی تخصصی است.

وی خاطر نشان کرد: کارشناسان فرهنگی و قرآنی باید با دقت بیشتر مسئولان انتخاب شوند.

معاون پرورشی آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اینکه حوزه پرورشی در پنج مولفه باید برنامه‌ریزی شود، گفت: نظام‌مند نبودن ساختار حوزه پرورشی، استفاده نکردن از حوزه پرورشی و فراغت، توجه نکردن به شادابی جوانان، نوجوانان، شاداب سازی مدارس و هدفمند نبودن برنامه‌ریزی حوزه پرورشی از موضوعاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها