در پی انتشار خبر ورود به مدارس خاص؛‌ دل‌نگرانی و هزینه‌های سنگین خانواده‌ها، آموزش و پرورش اعلام کرد:‌ سیاست فعلی، توسعه مدارس نمونه دولتی نیست بلکه در تلاش برای به استاندارد رساندن آنها و کاهش اضطراب برای ثبت‌نام دانش‌آموزان هستیم.
کد خبر: ۸۵۳۱۳۸۲
|
۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج،  در سال‌های اخیر سایه سنگین کنکور را بر مقطع پیش دانشگاهی شاهد بودیم اما هم‌اکنون کنکور بر دوره ابتدایی و متوسطه اول نیز سایه انداخته است البته بخشی از این اشکالات مربوط به نظام آموزش و پرورش است. تعدد و تنوع مدارس از جمله مدارس تیزهوشان، نمونه دولتی و هیئت امنایی آسیب‌‌هایی را به همراه دارد، برخی مدارس برای جذب مشتری، آزمون ورودی دارند. مدرسه غیردولتی می‌تواند گزینش داشته باشد اما گزینش صرفا به معنای برگزاری آزمون برای سنجش سطح دانش نیست بلکه می‌توانند بگویند دانش‌آموزان باید پایه درسی قوی داشته و نسبت به مسائل مذهبی و تربیتی نیز حساس باشند.

معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با صدور جوابیه‌ای به این موضوع پاسخ داده است.

در این جوابیه آمده است: راه اندازی و تاسیس مدارس نمونه دولتی از سال 1365 بوده است و همانگونه که مستحضرید طبق مصوبه سیصد و هشتاد و دومین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش مورخ 1365.05.30، مدارس نمونه دولتی به منظور فراهم آوردن زمینه رشد فزونی علمی و پرورشی دانش‌آموزان راه‌اندازی شد.

در سال‌های اخیر باتوجه  به رویکرد دولت و مسئولان و اساسنامه جدید مدارس نمونه دولتی با مصوبه هشتصد و چهل و هفتمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش مورخ 1390.06.01، مقرر شد مدارس نمونه دولتی با پذیرش دانش‌آموزان مستعد به ویژه دانش‌آموزانی که دسترسی کمتری به امکانات آموزشی و پرورشی مناسب دارند،‌تاسیس و راه‌اندازی شود.

مطابق با اساسنامه‌های مذکور هرگونه پذیرش دانش‌آموز در مدارس نمونه دولتی باید از طریق آزمون ورودی انجام پذیرد. بنابراین در دولت تدبیر و امید،‌سیاست بر توسعه این گونه مدارس نیست بلکه برنامه ریزی‌های لازم جهت به استاندارد رساندن آنها و کاهش استرس و اضطراب برای ثبت‌نام دانش‌آموزان و جلوگیری از تب کنکور زدگی در حال اجراست.

ارسال نظرات