خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، گفت: دستگاه قضائی مسئول نظارت بر مسئولین است و باید با قوت علمی، عملی و فقهی وارد شود.
کد خبر: ۸۵۳۱۴۱۶
|
۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه به نقل از روابط عمومی دادگستری کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما در دیدار رئیس کل دادگستری کرمانشاه و اعضای شورای قضایی و معاونین با وی، ضمن تبریک و گرامیداشت هفته قوه قضائیه و آرزوی علو درجات برای شهدا خصوصا شهدای دستگاه قضائی و در رأس آنها شهید بهشتی اظهار داشت: شهید بهشتی به فرموده امام (ره) به تنهایی یک ملت بود.

وی افزود: تعهد، تخصص، علمیت و اطلاع از امور اجتماعی و قوانین از شهید بهشتی یک انسان شاخص و فوق العاده ساخته بود و ادای احترام به نام و یاد وی پس از ۳۰ سال ناشی از برکاتی است که در وجودشان بود.

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به اهمیت شغل قضا تصریح کرد: منصب قضا، کار بسیار سختی است اما در عین حال آثار و برکات فراوانی نیز در پی دارد. بارها در آیات و روایات به قسط و عدل که متصدی اجرای آن در جامعه دستگاه قضائی است اشاره شده و این مهم نشان از اهمیت این منصب سخت و مشکل است.

نماینده ولی فقیه در استان خاطر نشان کرد: دستگاه قضائی مسئول نظارت بر مسئولین است و در رأس همه دستگاهها قرار دارد و اگر نظارت درست اجرا شود به گونه ای که همه احساس کنند بر آنها ناظری وجود دارد یقینا بازدارنده خواهد بود.

وی ادامه داد: لذا هرچقدر قوه قضائیه فعالتر باشد و با اشراف و علم بیشتری عمل کند آثار و ثمرات آن در اجتماع بیشتر عیان خواهد شد، بنابراین لازم است دستگاه قضائی در این عرصه با قوت علمی، عملی و فقهی وارد شود و مسئولین و مردم این حضور و نظارت را احساس کنند.

آیت الله علما در بخش دیگری از سخنان خود قوه قضائیه را قوام نظام دانست و افزود: برای پی بردن به اهمیت نقش دستگاه قضائی در کشور، تصور شود اگر یک ساعت این دستگاه تعطیل شود چه اتفاقاتی در جامعه می افتد!؟ بنابراین دستگاه قضائی قوام نظام است و اهمیت آن بر کسی پوشیده نیست.

 رئیس کل دادگستری کرمانشاه نیز در این دیدار ضمن گرامیداشت هفته قوه قضائیه فلسفه این نامگذاری در نظام جمهوری اسلامی را شهادت شهید بهشتی و یارانش در هفتم تیر به دست منافقین کوردل عنوان کرد و گفت: امروز ما نیز به عنوان خدمتگزاران نظام امیدواریم رهروان صادقی برای شهدا و امام شهدا باشیم.

محمدرضا عدالتخواه گفت: از مقابله با اشرار، مفسدین و متجاوزین و متقابلین با نظام جمهوری اسلامی از پای نمی ایستیم و با تمام وجود و بر اساس قانون در جهت احقاق حق و اجرای عدالت گام بر می داریم.

 دیدار با خانواده شهید قنبری

پس از این دیدار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، نماینده ولی فقیه در سپاه نبی اکرم (ص)، مدیر کل بنیاد شهید استان در ترکیب مدیران ارشد قوه قضائیه در استان به دیدار منزل شهید قنبری رئیس شهید دادگستری شهرستان روانسر حاضر شدند و ضمن تفقد خانواده آن شهید سعید به مقام رفیع وی ادای احترام کردند.

در این نشست ابتدا رئیس کل دادگستری استان ضمن تشریح شهادت شهید قنبری که در بهمن سال ۹۳ توسط یکی از اشرار منطقه به شهادت رسید از حضور مسئولین غیر قضائی حاضر و همراهان بویژه حضرت آیت الله علما امام جمعه محترم کرمانشاه تشکر کرد.

آیت الله علما نیز ضمن پاسداشت آن شهید بزرگوار گفت: شهید قنبری را می شود از واکنش مردم آن خطه شناخت و من به یاد دارم در آن روز شهادت امام جمعه شهرستان روانسر با من صحبت کرد و گفت تمام این شهر عزادار هستند.

وی تصریح کرد: این شهید هم خودش به مردم خدمت کرد و هم پس از خودش خونش به مردم خدمت کرد.


ارسال نظرات