رئیس فدراسیون تیر و کمان در گفتکو با بسیج:
رئیس فدراسیون تیر و کمان گفت: نگاه اخلاق مدار بسیج می تواند در ورزش فرهنگ سازی کند.
کد خبر: ۸۵۳۱۴۳۵
|
۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۰

محمد علی شجاعی رئیس فدراسیون تیر و کمان در گفتگو با خبرگزاری بسیج گفت: زمانی که بسیج فعالیت خود را در حوزه ورزش آغاز کرد، تصور نمی شد بتواند در این زمینه موفق عمل کند اما با توجه به اینکه اطلاعات آماری بسیج در این مقوله کامل و جامع بود و با برنامه ریزی پیش رفت، توانست برخلاف آنچه که تصور می شد، در این زمینه کاملا موفق عمل کند.

شجاعی افزود: شخصا شاهد بودم سازمان ورزش بسیج کاملا تخصصی و عملی پیش رفت و همین مسئله باعث شد بتواند به اهدافی که داشت برسد. هم در بحث توسعه زیرساخت ها و هم ایجاد پایگاههای استعداد یابی که در واقع جز بزرگترین نقطه ضعف و نداشته ورزش بود.اخیرا هم پایگاههای استعدادیابی بسیج در ورزش با برنامه مدونی که پیش گرفته، توانسته موفقیت های چشمگیری داشته باشد. به طوری که در آینده ای نه چندان دور آثار این فعالیت ها بهتر و بیشتر خود را خصوصا در مسابقات مهمی چون المپیک و بازیهای آسیایی نشان خواهد داد.

رئیس فدراسیون تیر و کمان تصریح کرد: ورزش یک کار عمرانی صرف نیست. تاثیر سرمایه گذاری ها و آنچه امروز در این حوزه کاشته می شود، بیش از اینکه امروز نمود داشته باشد، در آینده است که دیده و برداشت می شود. فعالیت بسیج در رشته های مختلف ورزشی آن هم در رده های پایه و مسابقاتی که توسط این ارگان برگزار می شود، مثل پایگاه استعدادیابی عمل می کند و می تواند استعدادها در حوزه های مختلف را شناسایی کرده و آنها را در اختیار تیم های ملی قرار دهد. یعنی در واقع بسیج سرمایه گذاری می کند و نتیجه آن را در اختیار تیم ملی قرار می دهد تا در مسابقات بین المللی نتیجه کار خود را ببیند. نتیجه ای که تاثیر مستقیمی در روند پیشرفت ورزش کشور خواهد داشت.

وی در پایان گفت: قطعا پررنگ ترین نقش بسیج در ورزش را می توان در زمینه اخلاقی آن دید. توجه به اخلاق مداری و رعایت اصول اسلامی از جمله مسائلی است که بسیج به آن توجهی ویژه دارد. این مسئله باعث می شود مسائلی اخلاقی و فرهنگی که ضعف این روزهای ورزش است با یک بازنگری اساسی مواجه شده و حتی در آینده ای نه چندان دور به یکی از نقاط قوت ورزش تبدیل شود. مسئله ای که ضعف آن طی سالهای اخیر آسیب های جدی به ورزش زده است و بسیج می تواند با توجه به نگاه ویژه ای که به این مقوله دارد، در این خصوص فرهنگ سازی کند.

ارسال نظرات