مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ساوه تأکید کرد: معنویت رمضان فرصتی مناسب برای تقویت آگاهی‌های دینی است و در این رابطه دستگاه‌های فرهنگی وظیفه دارند به تبیین و ترویج مبانی دینی و اخلاقی پرداخته و زمینه‌های عمل به قرآن را در جامعه فراهم سازند.
کد خبر: ۸۵۳۱۵۵۳
|
۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۰

حجت‌السلام محمد صادق شعبانپور مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ساوه با تأکید بر اینکه ماه رمضان فرصت خوبی است تا دستگاه‌های فرهنگی در محافل مذهبی به تبیین و ترویج مبانی دینی و اخلاقی بپردازند.

حجت‌الاسلام شعبانپور با اشاره به اینکه در ماه رمضان فرصت برای زمینه‌سازی عمل به قرآن در جامعه بسیارمناسب است ادامه داد: ماه رمضان ماه توبه به درگاه الهی و  مبارزه با خواهش‌های نفسانی است.

وی تصریح کرد: در این ماه با ایجاد روحیه اخلاص و تمرین مبارزه با نفس می‌توان تمامی اعمال و حرکات و حتی افکار را به سوی کمال سوق داد و در جهت ارتقاء گام برداشت؛ لذا باید با راز و نیاز به درگاه خالق توبه‌پذیر به سوی او شتافت و از او عاجزانه درخواست کرد  که عذرهای ما را بپذیرد و عیب‌ها را عطایای رحمتش، بنوازد.

این مقام مسئول ادامه داد: ماه مبارک رمضان همچنین ماه نزول قرآن و بهار کلام الهی است و لازم است در این ماه جامعه هر چه بیشتر با منش و سلوک قرآنی آشنا شده و آن را از  طاقچه‌ها و کتابخانه‌ها برگرفته و با تلاوت و تدبر در معجزه جاودان الهی مقدمه عمل به قرآن و حضور دستورات اسلامی را در متن زندگی فراهم کنند.

وی افزود: از سوی دیگر معنویت رمضان فرصتی مناسب برای تقویت آگاهی‌های دینی و معرفتی جامعه و پالایش جان‌ها از جهل و انحراف است و در این رابطه دستگاه‌های فرهنگی و حوزه‌های دینی و اندیشه ورزان با استفاده از حضور مردم در محافل مذهبی، وظیفه دارند به تبیین و ترویج مبانی دینی و اخلاقی پرداخته و زمینه‌های عمل به قرآن را در جامعه فراهم سازند.

حجت‌الاسلام شعبانپور در پایان برنامه‌های ماه مبارک رمضان در سپاه ناحیه ساوه را شامل کلاس‌های تفسیر قرآن(سوره مبارکه تغابن)، حفظ قرآن، اخلاق، روخوانی و روان خوانی ویژه سربازان وظیفه و برگزاری محافل انس با قرآن در روز های پنجشنبه‌ ماه مبارک عنوان کرد.

ارسال نظرات