امربه معروف و نهی از منکر، تمایلات انسانی را کنترل می کند

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه بروجن، امربه معروف و نهی از منکر را نشانه غیرت دینی دانست و گفت: انجام این فریضه الهی، جامعه را از سقوط نجات می دهد و تمایلات افراد جامعه را کنترل می کند.
کد خبر: ۸۵۳۱۵۸۲
|
۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ جلسه اخلاق، همزمان با ایام ماه مبارک رمضان در نمازخانه سپاه ناحیه بروجن، برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین علی دهقانی، دراین جلسه، با اشاره به سیمای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، این دو فریضه الهی را ضامن همه واجبات و ترک محرمات برشمرد.

وی، با نقل روایتی از امام باقر علیه السلام، افزود: به واسطه این دو فریضه الهی، واجبات اقامه می شود. امر به معروف و نهی از منکر جامعه را از سقوط نجات می دهد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج بروجن، تصریح کرد: مَثَلِ کشتی امر به معروف و نهی از منکر، نوعی انضباط اجتماعی است که تمایلات افراد را کنترل می کند.

حجت الاسلام دهقانی، گفت: امر به معروف و نهی از منکر نشانه رشد است. در اهمیت امر به معروف و نهی از منکر در ارتباط قلبی ما جزء اصول دین است و ذاتاً انسان علاقه به معروف دارد و با نفرت از منکر بیزار می باشد.

وی، به مراتب مختلف اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت: اظهار تنفر قلبی، امر و نهی گفتاری و اقدام عملی از مراتب سه گانه انجام امربه معروف و نهی از منکر د رجامعه است.

این کارشناس مسایل دینی، اجرای امر به معروف و نهی از منکر را نشانه ی غیرت دینی و احساس مسئولیت دانست که به وسیله آن می توان بسیاری از مشکلات و مسائل جامعه را حل کرد و به کمک آن به مقابله با دشمن بیرونی رفت.

وی، با روایت حدیث از معصومین علیهم السلام، بهترین دوست انسان را کسی دانست که عیوب شخص را به وی هدیه کند.

دهقانی با نقل روایتی از امام علی علیه السلام، گفت: گروهی منکر را با دست و زبان و قلب انکار می کنند که تمام خصلت های نیکو را در خود گرد آورده اند. گروهی منکر را با دست و زبان و قلب انکار می کنند؛ اما موقعی که دست به کار باید برود محافظه کاری می کنند که این گروه، یک خصلت را از سه خصلت تباه کرده اند.

وی، ادامه داد:‌گروهی منکر را با قلب انکار می کنند که دو خصلت را از سه خصلت تباه کرده اند. گروهی دیگر منکر را با دست و زبان و قلب انکار می کنند، اینان مرده ای در بین زندگان هستند.

این مقام مسئول، در ادامه تأکید کرد: امر به معروف و نهی از منکر نه اجلی را نزدیک می کند و نه از مقدار روزی می کاهد. و از همه اینها برتر سخنان حق در برابر حاکم ظالم است مثل حضرت امام خمینی (ره)، که درمقابل حاکم جور ایستادند و انقلاب کردند و این همه برکات از انقلاب ایشان بروز کرده است.
ارسال نظرات