انصاری در موافقت با استیضاح وزیر آموزش و پرورش:
نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت نابسامان آموزش و پرورش گفت: هنوز دانش آموزانی را داریم که در خوزستان با وجود گرمای طاقت‌فرسا در کانتینر درس می‌خوانند.
کد خبر: ۸۵۳۱۶۳۰
|
۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمدسعید انصاری نماینده مردم آبادان در مجلس در جلسه استیضاح وزیر آموزش و پرورش اظهارداشت: من یکی از مدافعان دولت بوده‌ام و 6 ماه تا یک سال پیش خدمت وزیر رسیدم و مشکلات را به شخص وزیر منتقل کردم اما من را سر کار گذاشتند و به این مشکلات توجه نکردند.

وی با اشاره به وضعیت نابسامان آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: من در دیانت، انسانیت و شرافت آقای فانی جز خیر و نیکی حرفی ندارم بگویم اما وضعیت آموزش و پرورش بسیار نابسامان و نگران کننده است و علت آن به انتصاب مدیران ناتوان، نالایق و ضعیف بر می‌گردد که بیش از شش ماه است درباره عقب ماندگی تحصیلی آموزش آبادان صحبت کرده‌ام اما نه تنها ترتیب اثر نمی‌دهند بلکه اشتباهات را تائید و بر آن تاکید می‌کنند.

انصاری ادامه داد: اگر مدیری به دلیل ناتوانی اشتباه کرده به دلیل آنکه نماینده از آن سخن گفته است با آن مخالفت می‌کنند و به نظر می‌رسد نماینده را نه به عنوان یاور خود بلکه مخالف می‌دانند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با کمال تاسف مسئولان به وضعیت مدارس مناطق محروم رسیدگی نمی‌کنند و ما با مشکل جدی در این زمینه روبرو هستیم که آقای جهانگیری و آقای فانی هنوز در روستاهای آبادان مدارسی را داریم که دانش آموزان در کانتینر درس می‌خوانند و این با گرمای طاقت فرسای خوزستان امری سخت است.

وی با اشاره به مشکلاتی در زمینه تجهیزات گرمایشی و سرمایشی مدارس خاطرنشان کرد: شما در زمان رای اعتماد اعلام کردید از سیاسی کردن آموزش و پرورش اجتناب می‌پذیرید اما در عمل خلاف این گونه عمل شد و وضعیت آموزش و پرورش با مدیریت شما بسیار نگران کننده است.

انصاری با اشاره به قانون آموزش رایگان در مدارس خاطرنشان کرد: در برخی از مدارس با توجه به وضعیت نابسامان مردم هنوز از دانش آموزان پول گرفته می‌شود و چرا برای اینکه بگویید کار کرده‌اید در آمارهای خود واقعیت‌ها را بیان نمی‌کنید در حالی که واقعیت در مدارس، روستاها و مناطق محروم کشور است نه در کاغذهایی که شما چاپ کرده‌اید.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادغام مدارس روستایی را موجب ترک تحصیل در روستاها دانست و خاطرنشان کرد: چه جوابی برای این امر دارید مسئولین چگونه پاسخگوی این امر هستند، وضعیت آموزش و پرورش در این زمینه نگران کننده است.

انصاری با اشاره به ناتوانی وزیر در جلب نظر دولت در جهت بهبود وضعیت معیشتی معلمان شاغل و بازنشسته برای تدوین نقشه راه و برنامه‌ریزی عملیاتی برای اجرایی کردن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: وضعیت معلمان بسیار نگران کننده است و باید به این امر رسیدگی کنید، نگرانی من و استیضاح کنندگان از این  امر است که مسئولین توجهی به این امر ندارند و امیدوارم نمایندگان با رأی خود زمینه تغییر در وضعیت امروز آموزش و پرورش را فراهم کنند.

ارسال نظرات