خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در سپاه خراسان جنوبی در گفتگو با بسیج مطرح کرد:
در سال 84 گفتمانی همراه با ولایت ظهور کرد که ارزش های دینی را در جامعه ماندگار کرد و مردم به این گفتمان رای دادند
کد خبر: ۸۵۳۱۶۶۶
|
۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۲

حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین نوفرستی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی ضمن تبریک ماه مبارک رمضان به پیام تاریخی امام خامنه ای در جریان انتخابات سوم تیر 84 که فرمودند " سوم تیر ۸۴ پیروزی گفتمان انقلاب بود؛ نه یک شخص" اشاره و اظهار کرد: انتخابات آن دوران در تاریخ انقلاب به واسطه زنده شدن گفتمان انقلاب و احیاء ارزش های انقلابی جایگاه ویژه ای داشت.

وی با اشاره به اینکه شعارهایی که مردم در سال 84 از کاندیدای آن دوره ریاست جمهوری می شنیدند افزود: مردم در واقع به شخص خاصی رای ندادند بلکه به گفتمانی که امام خمینی و انقلاب اسلامی آن را وضع کردند؛ رای دادند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالرضا(ع) عنوان کرد: بعد از پیروزی انقلاب جریان بنی صدر خائن، جنگ تحمیلی، جریان منتظری و مهدی هاشمی را در زمان امام(ره) شاهد بودیم که امام این آسیب ها را مهار کردند و باز شاهد جریان تکنوکرات ها و کارگزاران بودیم.

وی ادامه داد: با روی کار آمدن جریان اصلاحات در مجلس ششم و دولتی با تفکر سکولار و روندی که بسیاری از ارزش ها را تحت تاثیر منفی خود قرار داد و با این رویکردی که در مسیر انقلاب شاهد بودیم؛ مردم دنبال کسی بودند که گفتمان انقلاب را دوباره زنده کند.


بهترین دوران برای احیاء گفتمان انقلاب سوم تیر 84 رقم خورد

نوفرستی با بیان اینکه در انتخابات سوم تیر 84 حضور حداکثری مردم را شاهد بودیم یادآور شد: شور و اشتیاقی که در جامعه ظهور کرد برای انتخاب گفتمان انقلاب اسلامی بود که در دولت نهم این روند رشد و تعالی یافت و می توان گفت بهترین دوران انقلاب بود.

وی تصریح کرد: در پایان دولت دهم این جریان دچار انحراف شد و جریان اصولگرایی صدمات جبران ناپذیری به انقلاب زد که این ارتباطی با گفتمان سال 84 ندارد در این جریان جهت حرکت برخی افراد دچار انحرافات و جریانات از جمله ایجاد انجمن حجتیه شد که گرفتاری هایی برای نظام اسلامی ایجاد کرد.


همدلی و همزبانی ملت و دولت زیر سایه ولایت سبب احیاء گفتمان انقلاب شد

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالرضا(ع) با بیان اینکه از شاخصه های گفتمان انقلابی ولایتمداری است، گفت: جایگاهی که انقلاب اسلامی ایران را در طول این 36 سال از هر گونه انحراف و مشکلات رها می سازد و به مردم جهت می دهد و همواره پرچم بزرگ این انقلاب را برافراشته نگاه می دارد جایگاه ولایت مطلقه فقیه است.

وی با تاکید بر اینکه امروز افراد در قوای مقننه، مجریه یا قضاییه برای خدمت به نظام باید تحت فرمان رهبری حرکت کنند، افزود: همراهی با ولایت و حرکت بر اساس اندیشه های امام(ره) به عنوان مسئله اساسی و مهم است و در طول تاریخ دیدیم که هر زمان جامعه از ولایت جدا افتاد؛ دچار چالش شد و دشمن این را به خوبی فهمیده است.

نوفرستی با بیان اینکه در هر موقعیتی از انقلاب کسانی که در تقویت این گفتمان کمک و زمینه سازی کردند، ادامه داد: ویژگی دیگر گفتمان انقلابی اتحاد و انسجام امت اسلامی است و ملت ولایتمدار پیوند بین خود و پیوند با ولایت دارند.

وی از دستاوردهای نظام اسلامی را ایجاد زمینه عدالت در جامعه که در فطرت مردم نهفته است دانست و عنوان کرد: در سوره مبارکه حدید صراحتا بحث حاکمیتی که قسد و عدل را در جامعه برقرار کند؛ آمده است و خداوند از انبیاء نیز خواسته آنها برای ایجاد قسط و عدل در جامعه زمینه سازی کنند.


تفکر انقلابی در دولت نهم بر پایه استکبار ستیزی استوار بود

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالرضا(ع) با بیان اینکه تفکر انقلابی در آن مقطع زمانی بر پایه استکبارستیزی استوار شد، افزود: ما در مکتب امام(ره) بر اساس منطق قرآن آموختیم که باید در برابر استکبار ایستادگی کنیم و هر شخصیت و دولتی که با اقتدار و صلابت در برابر مستکبرین جهانی ایستادگی کرده مردم هم پا به پای آن حرکت کرده اند که امروز پرچمدار مقابله با استکبار امام خمینی و امام خامنه ای هستند.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای انقلاب نیز ما با هر نهضتی در دنیا که در برابر استکبار و رژیم صهیونیستی ایستاده به صراحت و بی واهمه اعلام می کنیم که حمایت کردیم.

نوفرستی ادامه داد: استکبارجهانی با حمایت کشورهای اروپایی، رژیم صهیونیستی، و اسلام آمریکایی (وهابیت، تکفیری و داعش) که ریشه در تفکر اموی و بنی عباس دارند. این سه جریان خزنده به دنبال عناد و ضربه زدن به پیکره اسلام هستند.

وی تاکید کرد: ما انتظار داریم افرادی که مسئولیتی در نظام اسلامی دارند مانند دولت نهم در کنار رهبری و ملت با این نمادهای ظلم و جور در دنیا مقابله و از اسلام و مسلمین حمایت کنند.


دوران احیاء گفتمان انقلاب، شاهد تحکیم معنویت در جامعه بودیم

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالرضا(ع) با بیان اینکه مسئله دیگری را که در دوره اصلاحات در کشور شاهد بودیم مسائل ضد اخلاقی چون فساد و تباهی به نام اصلاحات بود، گفت: یکی از ماموریت های بسیار مهم گفتمان اسلامی مقابله با فساد و زمینه سازی فرهنگ اصیل دینی است.

وی خاطرنشان کرد: آزادی به معنای پرده دری و بی پروایی در برابر رواج فسادها و گناهان با تفکر اسلامی تناقض دارد و یکی از مسائل مهم در این دوره خاص از نظام اینکه ما شاهد تحکیم معنویت در جامعه بودیم و حفظ حریم های مختلف از جمله تقویت عرق دینی، ناموسی و احساس تکلیف برای حفظ جامعه از فساد، تباهی و آسیب های دیگر به اوج خود رسید.

نوفرستی ادامه داد: از سال 73 تهاجم فرهنگی، غارت فرهنگی، ناتوی فرهنگی و بعد جنگ نرم هشدارهای مکرر رهبر معظم انقلاب بود که آسیب های جدی و زیادی از آن خوردیم اما در سال 84 گفتمانی همراه با ولایت ظهور کرد که ارزش های دینی را در جامعه ماندگار کرد و مردم به این گفتمان رای دادند و این حضور نشان داد خواسته مردم حفظ ارزش های انقلاب بوده و هست.

ارسال نظرات
پر بیننده ها