تاج گردون در مخالفت با استیضاح فانی:
نماینده مردم گچساران در مجلس شورای اسلامی گفت: استیضاحی که امروز در مجلس در حال انجام است پاسخ مناسب به احساسات و دغدغه‌های فرهنگیان نیست. استیضاح امروز نتیجه نخواستن‌های دیروز و نتوانستن‌های امروز است.
کد خبر: ۸۵۳۱۶۷۴
|
۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، غلامرضا تاج‌گردون در جلسه علنی امروز مجلس (چهارشنبه 3 تیر 94) و در جریان مخالفت با استیضاح وزیر آموزش و پرورش گفت: استیضاح حق نمایندگان است و باید به استیضاح سوای اینکه چه رای بیاورد یا نه توجه کافی صورت پذیرد.

وی افزود: ایراداتی که نمایندگان در ارتباط با وضعیت فرهنگیان و کمبودها در بخش‌های مختلف آموزش و پرورش و معیشت فرهنگیان مطرح کردند ایرادات  بجایی است، اما من این سوال را از اسیتضاح‌کنندگان وزیر آموزش و پرورش دارم که ما چرا استیضاح می‌کنیم و استیضاح چه ابزار و برای چه کاری است؟

نماینده مردم گچساران در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: به نظر من استیضاح می‌تواند سه هدف را دنبال کند. یکی حرکت در جهت بهبود وضعیت موجود که عمده نمایندگان هم که با آنها صحبت می کردم به این موضوع اشاره داشتند که این استیضاح هم انجام شود معلوم نیست که وضعیت بهتر شود یا نه و حتی برخی می‌گفتند وضع بهتر نخواهد شد.

تاج‌گردون اظهار داشت: هدف دوم استیضاح حرکت یا جلوگیری از یک انحراف جدی در عملکرد وزیر نسبت به اختیارات و امکانات است و هدف سوم هم یک پاسخ به رفتار دولت است و من این نکته را می‌خواهم به نمایندگان بگویم که استیضاح امروز سه هدف را دنبال نمی‌کند.

وی افزود: در طول سنوات کاری مجلس بیشترین استیضاحی که اتفاق افتاده استیضاح وزیر آموزش و پرورش بوده. آیا بعد از انجام این استیضاح‌ها وضع آموزش و پرورش بهتر شد و این سابقه نشان می‌دهد که استیضاح موجب بهبود وضعیت نخواهد شد.

نماینده مردم گچساران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: نداشتن نگاه سیستمی به فضای موجود آموزش و پرورش چه در دولت و چه در مجلس موجب می‌شود که ما با یک نگاه سطحی بر روی موضوع سرپوش بگذاریم و استیضاحی که امروز در مجلس در حال انجام است پاسخ مناسب به احساسات و دغدغه‌های فرهنگیان نیست. استیضاح امروز نتیجه نخواستن‌های دیروز و نتوانستن‌های امروز است.

تاج گردون خاطرنشان کرد: آیا عملکرد آقای فانی در راس وزارت آموزش و پرورش به گونه‌ای است که موجب انحراف جدی در آموزش و پرورش می‌شود. آیا ما به وزیر امکاناتی داده‌ایم که عملکرد وی نامطلوب است.

وی افزود: سهم ما، گذشتگان، وزیر، دولت و همه کسانی که در اصلاح امور دخیل هستند در وضعیت فرهنگیان چقدر است اگر می‌خواهیم که وضع فرهنگیان بهتر شود همه ما در آن نقش داریم. آیا وزیر داشت و نداد؟ سهم وزیر چه مقدار است؟ وزیر را متناسب با سهمی که دارد زیر سوال ببریم.

نماینده مردم گچساران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: طبق آمار سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و وزارت آ‌موزش و پرورش و گزارش تفریق بودجه سهم آموزش و پرورش از بودجه نه به صورت صد در صد بلکه 110 درصد پرداخته شد و 10 درصد بالاتر از مصوبه مجلس از منابع مختلف تجهیز و به آموزش و پرورش پرداخت شد.

تاج گردون خاطرنشان کرد: مطالبه‌ای که امروز توسط استیضاح‌کنندگان مطرح می‌شود حرف دل فرهنگیان است و مسیر آن باید توسط مجلس و دولت اصلاح شود. دولت نگرشی را که بتواند ظرفیت بهتری را در جامعه فراهم کند که مشکل آموزش و پرورش حل شود، ایجاد کند.

وی افزود: سهم آموزش و پرورش از بودجه سالیانه از سال 92 تا 94 دو درصد افزایش پیدا کرده آیا می‌شود بیشتر از دو درصد سهم آموزش و پرورش را از این بودجه محدود افزایش داد.

نماینده مردم گچساران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری چندی پیش در مجلس استیضاح و کنار گذاشته شد و این درواقع پاسخ مجلس به یک رفتار دولت بود که ما مشابه این مورد را در مورد استیضاح وزیر کار در دولت قبل نیز داشتیم اما در استیضاح امروز به چه رفتار دولت می‌خواهیم پاسخ دهیم؟ ما هیچ بهره‌ای از این کار نمی‌بریم.

تاج گردون در پایان گفت: در عالم امروزی که عالم سیاست و عالم بدی است و خیلی از رفتارها رفتارهای غیراخلاقی است اما آقای فانی به زعم مسائل بد امروزی یک عیب دارد و آن هم این است که دروغگو نیست. انسان ساده‌ای است که می‌تواند در حد چارچوب اداری و نظام اجرایی مطرح کند و من از نمایندگان درخواست می‌کنم به خاطر ایجاد همدلی و همزبانی بین مجلس و دولت و دادن آرامش بهتر به نظام اجرایی و آموزش و فرهنگیان به استیضاح رای ندهند.

ارسال نظرات