مدیر بسیج سازندگی صومعه‌سرا خبر داد:

تخصیص بالغ بر 2 میلیارد تومان اعتبار به طرح‌های اقتصاد مقاومتی

مدیر بسیج سازندگی سپاه ناحیه صومعه‌سرا گفت: بالغ بر دو میلیارد تومان اعتبار به طرح های اقتصاد مقاومتی صومعه سرا اختصاص یافت.
کد خبر: ۸۵۳۱۷۴۷
|
۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۱

بهزاد روانپاک در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در صومعه سرا با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان گفت: امسال بالغ بر 2 میلیاردتومان اعتبار برای تسهیلات طرح های اقتصاد مقاومتی به سپاه ناحیه صومعه سرا تخصیص داده شده است.

وی با بیان اینکه اعطای تسهیلات اقتصاد مقاومتی با کارمزد 16 و 18درصد است، افزود: از اول امسال تاکنون بالغ بر 320 متقاضی اجرای طرح اقتصاد مقاومتی در شهرستان ثبت نام کرده اند.

مدیر بسیج سازندگی صومعه سرا با بیان اینکه اولویت اعطای تسهیلات اقتصاد مقاومتی با بسیجیان فعال و بسیجیان تحت حمایت کمیته امداد و تسهیل در امر ازدواج جوانان و مهاجرت معکوس است،گفت: میزان اعطای تسهیلات از هفت میلیون تومان تا حداکثر 30 میلیون تومان است.

روانپاک تصریح کرد: پرورش آبزیان گرم‌آبی و سردآبی، واحدهای قارچ خوراکی، پرورش دام‌های چندقلوزا و گاومیش، پرورش ماکیان مانند کبک، اردک، غاز، بلدرچین، پرورش شتر مرغ، پرورش مرغ بومی، کاشت گیاهان دارویی، کودهای آلی، پرورش زنبور عسل و داربستی کردن باغات از جمله کیوی و سایر محصولات از عرصه‌هایی است که تسهیلات ۱۶درصد اقتصاد مقاومتی به آنها تعلق می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: به عرصه‌های صنایع تبدیلی و تکمیلی کوچ مانند بسته بندی رب و عصاره آن، ترشی جات و شوری جات فراوری لبنیات، مربا و شربت و صنایع تبدیلی ضایعات کشاورزی برای خوراک دام و طیور تسهیلات اقتصاد مقاومتی با سود هجده درصد داده می‌شود.

مدیر بسیج سازندگی صومعه سرا اولویت کاری قرارگاه جهاد اقتصادی و مجمع عالی  بسیج را امنیت غذایی و اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و افزود: در این راستا نهادها و ادارات مختلف شهرستان با ما همکاری می کنند.

روانپاک گفت: بسیج سازندگی صومعه سرا طرح پیوندهای آسمانی را در شهرستان دنبال می کند که در این راستا به نوعروسان نیازمند اقلام مورد نیاز جهیزیه اهدا می شود.

وی تصریح کرد: تاکنون به 10 نوعروس نیازمند این شهرستان با کمک فرمانده سپاه ناحی هصومعه سرا جهیزیه اهدا شده که هزینه خرید اقلام از طرف خیرین بوده است.

ارسال نظرات