مسئول سازمان اردویی, راهیان نور و گردشگری سپاه صاحب الامر استان قزوین گفت: باید برخی از مولفه های اقتصاد مقاومتی را توسط دانش آموزان و دانشجویانی که در اردوهای راهیان نور شرکت می کنند ترویج بدهیم.
کد خبر: ۸۵۳۱۷۷۵
|
۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۵
به گزارش سرویس راهیان نور خبرگزاری بسیج، محسن کریمی در گفتگو با خبرنگار کوله بار گفت: اقتصاد مقاومتی باید از طریق فرهنگ سازی در جامعه نهادینه شود و اردوهای راهیان نور می تواند در این زمینه نقش بسزایی داشته باشد چرا که از این طریق می توان در انتقال ارزش های دفاع مقدس که برخی از آنها خودکفایی, قناعت و ساده زیستی است تاثیرگذار باشد.
 
مسئول سازمان اردویی, راهیان نور و گردشگری سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین گفت: راویان, طلاب و خادمین راهیان نور نیز از جمله کسانی هستند که می توانند نقش مهمی را در ترویج فرهنگ اقتصاد مقاومتی ایفا کنند.
 
وی با بیان اینکه یک بعد ترویج اقتصاد مقاومتی تبلیغات آن است گفت: تبلیغات بخشی از کار است اما تاثیر آن از همه کمتر است چرا که مهمترین وظیفه آن انتقال مفاهیم اقتصاد مقاومتی به مردم است و از طرفی اردوهای راهیان نور فرصتی برای انتقال این مفاهیم محسوب می شود و نباید به راحتی از کنار آن گذشت.
 
کریمی تاکید کرد: اگر بتوانیم سیره شهدا که خود منبعی از فرهنگ اقتصاد مقاومتی است را به زائران راهیان نور انتقال بدهیم آنگاه همین خیل عظیم از زائران راهیان نور می توانند ترویج دهنده این مفاهیم به افراد دیگر جامعه باشند.
 
مسئول سازمان اردویی, راهیان نور و گردشگری سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین در ادامه ابراز داشت: علاوه بر اینکه راهیان نور می تواند در ترویج این فرهنگ کمک فراوانی کند در خود برگزاری این اردوها هم باید دقت شود تا از اسراف جلوگیری شود چراکه همه ساله تعداد بسیار زیادی زائر به مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس اعزام می شوند و اگر هر یک از این افراد بخواهند کوچک ترین اسرافی انجام بدهند مسلما در این راه نتوانستیم به سر مقصد مورد نظر برسیم.
 
کریمی گفت: باید در خرید مایحتاج کاروان ها از استان های میزبان و از تولیدات داخل آنها استفاده شود تا هم به چرخه تولید در آن استان کمک کرده باشیم و هم اینکه بتوانیم با استقبالمان از تولیدات آن استان ها، جوانان را تشویق کنیم و در نهایت بتوانیم به مقصود خود یعنی ایجاد بسترهای لازم برای تحقق اقتصاد مقاومتی برسیم.
 
وی درباره شعار "ما می توانیم" امسال راهیان نور گفت: این شعار نباید تنها به یک شعار بسنده شود بلکه باید به آن به عنوان یک چشم انداز نگاه شود و همچنین باید بررسی شود تا چه میزان به این شعار عمل شده است.
 
مسئول سازمان اردویی, راهیان نور و گردشگری سپاه صاحب الامر استان قزوین ادامه داد: باید برخی از مولفه های اقتصاد مقاومتی را توسط دانش آموزان و دانشجویانی که در اردوهای راهیان نور شرکت می کنند ترویج بدهیم چرا که این قشر جزء قشر تاثیر گذار در جامعه شناخته می شود که خود می تواند به عنوان یک پتانسیل نهفته در کاروان های راهیان نور تلقی شود.
 
انتهای پیام/ ف

ارسال نظرات