سفیر ایران در ترکیه خبر داد

توافق اولیه افزایش صادرات گاز تهران به آنکارا در ازای کاهش قیمت

سفیر ایران در ترکیه گفت: ایران و ترکیه به توافق اولیه برای افزایش صادرات گاز در ازای تعدیل قیمت گاز دست یافتند.
کد خبر: ۸۵۳۱۸۶۲
|
۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، به نقل از ترکیه الیوم علیرضا بیگدلی در جمع خبرنگاران در آنکارا گفت با اشاره به توافق اولیه تهران و آنکارا درخصوص افزایش صادرات گاز ایران به این کشور گفت: ایران و آنکارا به توافق اولیه برای افزایش صادرات گاز در ازای تعدیل قیمت گاز دست یافتند .

سفیر ایران در ترکیه گفت: این توافق می تواند به افزایش همکاری های دوجانبه منجر شود

وی در پاسخ به این سوال رسانه های ترکیه مبنی بر رای دادگاه بین المللی به نفع ایران در مورد اختلاف گازی میان تهران و آنکارا گفت: بر اساس توافقنامه امضا شده میان ترکیه و ایران، هر دو کشور مجاز هستند که درباره قیمت گاز صادراتی به یک دادگاه بین المللی مراجعه کنند، اما تا جایی که من می دانم، این دادگاه هنوز حکم نهایی خود را صادر نکرده است.

سفیر ایران در ترکیه اعلام کرد: ترکیه و ایران به یک توافق اصولی درباره افزایش حجم واردات گاز از ایران و تخفیف در قیمت گاز صادراتی دست یافته اند.

به گزارش فارس ایران از سال گذشته پیشنهاد افزایش صادرات گاز به ترکیه را در ازای قیمت کمتری مطرح کرد که در سفر اردوغان به تهران این پیشنهاد مورد توافق دو طرف قرار نگرفت.

براساس قرارداد گازی که ایران با ترکیه دارد هم باید سالانه 10 میلیادر متر مکعب گاز را به این کشور صادر کند که با توافق جدید حجم گاز صادراتی ایران به ترکیه افزایش خواهد یافت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار