عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفتگو با بسیج:

سازش با غرب مشکلات اقتصادی را برطرف نخواهد کرد

نگاه دولت باید به درون کشور باشد و از تکیه کردن به نتایج مذاکرات پرهیز کند. ما از دولت درخواست می کنیم تا موانع موجود در راه تولید را از میان بردارد تا زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی فراهم گردد.
کد خبر: ۸۵۳۱۸۶۶
|
۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۷
ابراهیم کارخانه ای عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با بیان اینکه اثر تحریم ها بر روی اقتصاد ایران ناچیز بوده است، اظهار داشت: نمی توان تمام مشکلات اقتصادی کشور را به مسئله تحریم ها و فشارهای خارجی ربط داد. امروز مشکلات اصلی اقتصاد ما در اشتغال، رکود و واردات بی رویه خلاصه می شود که با نگاهی سطحی می توان فهمید که ضعف این بخش ها هیچ ربطی به تحریم ها ندارد.

وی با اشاره به عملکرد دولت یازدهم در دوسال گذشته، تأکید کرد: نگاه دولت باید به درون کشور باشد و از تکیه کردن به نتایج مذاکرات پرهیز کند. ما از دولت درخواست می کنیم تا موانع موجود در راه تولید را از میان بردارد تا زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی فراهم گردد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: چنانچه دولت یکپارچه و متحد سیاست های اقتصاد مقاومتی را به اجرا در آورد قطعا به جایی خواهیم رسید که حتی دیگر به بغو تحریم ها هم نیازی نخواهیم داشت. اما اگر این رویه امید داشتن به لغو تحریم ها را ادامه دهیم شاهد رشدی در اقتصاد کشور نخواهیم بود.

وی در ادامه گفت: جمهوری اسلامی ایران دارای منابع غنی و بسیار ارزشمندی است که باید با برنامه ریزی مناسب و هدفمند از آن ها استفاده کنیم؛ دولتمردان ما بدانند که جمهوری اسلامی ایران تا زمانی که در مسیر انقلاب حرکت کند و حامی مردم مستضعف و مظلوم باشد و همچنین در برابر قدرت های زورگو ایستادگی کند، غرب و هم‌پیمانانش دست از فشار و تحریم برنخواهند داشت. بنابراین امید داشتن با بهبود اوضاع اقتصادی از طریق لغو تحریم ها بیهوده است.

کارخانه ای با بیان اینکه ما 36 سال است که در تحریم های غرب زندگی می کنیم، افزود: در این شرایط ما با تکیه به توانمندی های درونی به دستاوردهای بزرگی رسیده ایم و نشان داده ایم که تحریم ها بر ما اثری ندارد. اگر جمهوری اسلامی ایران امروز در صنعت هسته ای و نظامی در منطقه حرف اول را می زند به دلیل این است که چشم امید به بیگانگان نداشتیم.

وی در پایان خواستار عزم جدی دولت در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی شد و گفت: آمریکا رسما اعلام میکند که در صورت توافق و لغو تحریم ها ما می توانیم به دلایل حقوق بشری بازهم ایران را تحریم کنیم و این کار را می کنیم؛ ما با این افراد زورگو نمی توانیم به توافق برسیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار