رئیس بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سپاه گفت: اگر بخواهیم روی پای خود بیایستیم برگ برنده ما به معنای واقعی رسیدن به استقلال در تجهیزات پزشکی است.
کد خبر: ۸۵۳۱۹۵۷
|
۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۱
به گزارش خبرگزاری بسیج، دکتر احمد عبداللهی درباره رشد تجهیزات پزشکی در کشور گفت: یکی از موضوعات مهم در کشور رسیدن به استقلال در تجهیزات پزشکی است و با وجود این‌که در این‌باره رشد داشته‌ایم اما این رشد متناسب با نیاز کشور نبوده است.

وی در ادامه افزود: در حوزه تجهیزات پزشکی کارخانه‌ها و شرکت‌های دارویی متعددی در کشور وجود دارد که به تولید بخشی از تجهیزات پزشکی می‌پردازند، اما این موضوع با نیاز کشور فاصله کیلومتری دارد.

رئیس بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سپاه بیان کرد: تکنولوژی برای خدمات پزشکی حرف اول را در دنیا می‌زند و ما با این تکنولوژی فاصله زیادی داریم اما این‌گونه نیست که این توانایی در ما وجود نداشته باشد.

استقلال برگ برنده پیشرفت کشور است
وی با بیان این‎که ایران در فناوری نانو، سلول‌های بنیادی، داروهای درمان سرطان و حوزه‌های دیگر رشد و پیشرفت قابل توجهی داشته است، ابرازکرد: باید بتوانیم متناسب با این پیشرفت‌ها و موازی با آن در عرصه تجهیزات پزشکی کشور رشد داشته باشیم و اگر بخواهیم روی پای خود بیاستیم برگ برنده ما به معنای واقعی رسیدن به استقلال در تجهیزات پزشکی است.

ضرورت دسترسی به فناوری نوین تشخیص پزشکی
عبداللهی ادامه داد: اکنون 80 تا 90 درصد تجهیزات ما به خارج وابسته است، باید بتوانیم به فناوری نوین تشخیص پزشکی دسترسی پیدا کنیم و در جهت تولید تجهیزات به روز و مورد نیاز کشور حرکت کنیم، البته مواردی تشخیص مناسب اتفاق افتاده و در بسیاری موارد در دنیا زبانزد هستیم.

وی با اشاره به اخبار روز به روز وزارت بهداشت مبنی بر تولید داروهای مختلف تاکیدکرد: اگر بتوانیم ام آر آی، سی تی آن ژیو، تجهیزات سی تی اسکن و تشخیصی، تجهیزات آندوسکپی را تولید کنیم گام بزرگی در راه استقلال مملکت در حوزه پزشکی برداشته‌ایم.

عبداللهی درباره نقش تحریم بر پیشرفت پزشکی کشور ابراز کرد: اراده فرهیختگان و دانشمندان ما بالاتر از تحریم است، ما در حوزه‌های دیگر انرژی هسته ای علی‌رقم تحریم‌ها به پیشرفت رسیده ایم پس در تجهیزات پزشکی نیز می‌توانیم پیشرفت کنیم.

تحریم‌ها 10 تا 20 درصد بر پیشرفت کشور تاثیرگذار هستند
رئیس بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سپاه با اشاره به این‌که همسو شدن تمامی امکانات و هدایت تمامی تجهیزات پزشکی، اصلی است که باید برای پیشرفت در کشور حاکم باشد، اظهار کرد: تحریم‌ها تنها 10 تا 20 درصد می‌توانند بر پیشرفت کشور تاثیرگذار باشند و نمی‌توانند مانع پیشرفت شود.

عبداللهی با بیان این‌که باید با ایجاد مولفه‌های تشویقی برای شرکت‌های تولید کننده آنان را به سمت تولید هدایت کنیم، اظهار کرد: ما وقتی می‌توانیم در پیشرفت‌ها الگویی برای کشورهای دیگر باشیم که بتوانیم با کنار گذاشتن تحریم به موفقیت‌ برسیم.
ارسال نظرات