خبرهای داغ:
مدیرکل بنیاد قزوین:

جلوگیری از تخریب، مهمترین دستاورد ثبت ملی گلزارهای شهداست

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و جلوگیری از تخریب مزارهای شهدا، از مهمترین دستاوردهای ثبت ملی گلزارهای شهدای استان قزوین است.
کد خبر: ۸۵۳۲۰۴۵
|
۰۴ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۹

 به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین، غلامرضا حقایق‌پور مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین در جمع مسئولان دستگاه‌های اجرایی گفت: در سال جاری ثبت ملی گلزارهای شهدای استان قزوین در دستور کار بنیاد قرار دارد.
وی به دستاوردهای ثبت ملی گلزارهای شهدای استان قزوین اشاره کرد و گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، توجه نسل امروز و آینده به رشادت‌های شهدا و زمینه استفاده جوانان از ارزش‌های دفاع مقدس در زندگی از جمله این دستاوردهاست.
حقایق‌پور افزود: حفاظت از گلزارهای شهدا نشان‌دهنده قدردانی مردم از فداکاری‌های شهدا، پیدایش فرهنگ معنوی که بخشی از آن در سنگ نوشته‌های مزار شهدا خودنمایی شده و اشاعه فرهنگ از خودگذشتگی و ایثار می‌شود که این مطلب، اهمیت اجرای ثبت ملی گلزارهای شهدای استان قزوین را دو چندان می‌کند.
وی با اشاره به بیانات امام خمینی(س) مبنی بر اینکه گلزارهای شهدا امامزادگان عشق هستند و باید در حوادث طبیعی از جمله سیل و زلزله مواظبت شوند، گفت: ثبت ملی شدن گلزارهای شهدا، مانع از بین رفتن و جلوگیری از تخریب آنها می‌شود.
این مسئول با اشاره به اینکه در کشور مصوب شده گلزارهای شهدا بعد از بازسازی ثبت ملی شوند، افزود: برای این ثبت در ابتدا باید نقشه هوایی این گلزارها تهیه شود.  
حقایق‌پور افزود: مسئولان میراث فرهنگی و نقشه‌برداری باید در اجرایی شدن ثبت ملی و تهیه نقشه گلزارهای شهدا با بنیاد همکاری‌های لازم را انجام بدهند تا ما بتوانیم این طرح را با سرعت زمانی خوبی به اتمام برسانیم.
وی در پایان خواستار شد تا از ظرفیت‌های استانداری قزوین با تدبیر مسئولان این مجموعه، راهکارهایی اتخاذ شود تا ثبت ملی گلزارهای شهدا با کیفیت مطلوبی محقق گردد و سایر مسئولان دستگاه‌های اجرایی نیز در صورت نیاز همکاری‌های لازم را با ما انجام بدهند

 

1006/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها