خبرهای داغ:
معاون تعلیم و تربیت بسیج استان قم با اشاره به اجرای طرح جوانه های صالحین گفت: این طرح در 195 پایگاه بسیج قم اجرا می شود.
کد خبر: ۸۵۳۲۰۹۰
|
۰۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت الاسلام اسماعیل امیرزاده طی سخنانی با اشاره به طرح شجره طیبه صالحین در پایگاه های بسیج اظهار داشت: این طرح از سال 1387 و در چهار بعد تربیتی، معرفتی، مهارتی و بصیرتی آغاز بکار کرد و برای متربیان، مربیان، سرگروه ها و سرمربیان برنامه ارائه داده است.

وی با اشاره به این موضوع که ارکان شجره طیبه صالحین مشخص بوده و آیت الله سعیدی استاد آن است، افزود: سرمربیان به عنوان زیر مجموعه استاد بوده و مربیان نیز زیر مجموعه های سرمربیان هستند؛ سرگروه ها نیز در این طرح زیر مجموعه مربیان به حساب می آیند و متربیان نیز همان بسیجیان ما می باشند که نیروهای فعال در سطح استان هستند.

معاون تعلیم و تربیت بسیج استان قم مسیر طی شده در چند سال اخیر شجره طیبه صالحین را موفق ارزیابی کرد و بیان نمود: بسیاری از بسیجیان ما در قالب حلقه های صالحین در پایگاه های مقاومت سازماندهی شده اند.

وی در ادامه ضمن اشاره به آغاز تابستان و طرح های تابستانی بسیج، بیان کرد: برای تابستان امسال که با ماه مبارک رمضان شروع شده است، 195 پایگاه بسیج اجرای برنامه های قرآنی، فرهنگی-هنری، سبک زندگی اسلامی، ورزشی، علمی و تفریحی را از 25 خرداد ماه در دستور کار خود قرارداده اند که تا 24 شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

امیرزاده ادامه داد: در طرح تابستانی امسال علاوه بر اینکه غنی سازی اوقات فراغت بسجیان را بهمراه دارد به کیفی بخشی حلقه های صالحین نیز می پردازیم یعنی جذب افراد به بسیج و کیفی سازی حلقه های صالحین در کنار هم است ک هاز اهداف مهم این طرح بشمار می آیند.

وی با اشاره به شعار" جوانه های صالحین، نشاط و تعالی با محوریت قرآن و نماز" آن را شعار محوری طرح تابستانی امسال خواند و افزود: بسیجیان عادی و فعال که عضو حلقه های صالحین هستند در این طرح سازماندهی می شوند؛ در این طرح حتی برای افرادیکه عضو حلقه های صالحین نبوده و بسیجی هم نیستند، برایشان برنامه داریم و آحاد کودکان، نوجوانان، جوانان در حوزه استحفاظی هر پایگاه مقاومت می توانند در این برنامه شرکت کنند.

معاون تعلیم و تربیت بسیج استان قم اظهار داشت: بنر های مربوط به طرح جوانه های صالحین در سطح شهر نصب شده و تبلیغ آن سیمای نور استان نیز پخش خواهد شد.

وی در خصوص برنامه های آموزشی جوانه های صالحین خاطرنشان کرد: برنامه های آموزشی ما به نماز، قرائت و فواید احکام آن می پردازد و برنامه دیگر، مبحث قرآن، مفاهیم و حفظ قرآن کریم و علی الخصوص حفظ سوره یاسین توسط بسیجیان حلقه های صالحین است .

امیرزاده ادامه داد: سبک زندگی اسلامی ایرانی، امر به معروف و نهی از منکر، اقتصاد مقاومتی و زکات که از فرمایشات مورد تاکید مقام معظم رهبری هستند، از دیگر برنامه های آموزشی جوانه های صالحین است.

وی برنامه های ورزشی و تتفریحی را یکی دیگر از محورهای طرح جوانه های صالحین دانست و افزود: این برنامه در قالب کلاس، حلقه و همچنین فوق برنامه که بصورت مسابقه هم خواهد بود، برگزار می شود.

معاون تعلیم و تربیت بسیج استان قم ادامه داد: در میان مخاطبین طرح جوانه های صالحین، افراد جدیدالورود 60 درصد برنامه های ورزشی- تفریحی و 40 درصد برنامه های آموزشی خواهند داشت و حلقه های موجود پایگاه ها، 60 درصد برنامه های آموزشی و 40 درصد برنامه های تفریحی – ورزشی خواهند داشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به انتظاراتی که از این طرح میرود اشاره کرد و افزود: این برنامه منجر به یک خروجی خوب و ایجاد فضای شور و نشاط در حوزه استحفاظی پایگاه می شود که باید این نشاط و جذابیت در این حوزه دیده شود.

امیرزاده ترغیب بیش از پیش خانواده ها به حضور فرزندان در مساجد و پایگاه های بسیج را دومین انتظار خود از این طرح خواند و ابراز کرد: این بسیار مهم است که خود والدین بیایند و بگویند که فرزندانمان را در مساجد و پایگاه ها ثبت نام کنید.

وی سومین نتیجه اجرای این طرح را رشد همه جانبه بسیجیان دانست و عنوان کرد: ما انتظار داریم که نیروهای عادی و فعال ما از هر جهت رشد پیدا کنند.

معاون تعلیم و تربیت بسیج استان قمبا اشاره به آسیب های شایع بین اقشار مختلف و علی الخصوص در فصل تابستان، ابراز کرد: چرا بعضی از افراد در مساجد حضور کم رنگی دارند؟ اگر بد حجابی یا بی حجابی یا بی نمازی هست، دلیلش چیست؟ این آسیب هایی است که باید در طول تابستان پیگیر شویم که این خود از نتایج این طرح است.

وی بحث نهضت صحیح خوانی قرآن را مهم خواند و تاکید کرد: دنبال این هستیم که بسیجیان در جهت روان خوانی و روخوانی قرآن تسلط کامل داشته باشند و بحث صحیح خوانی به 195 پایگاه ها ابلاغ برنامه ای شده است.

امیرزاده افزود: نهضت سبک زندگی اسلامی ایرانی نیز جزئی از برنامه های ماست که مسلماً نیاز به جلسات و کلاس های متعدد آموزشی دارد.

وی ادامه داد: فرهنگ سازی و ترویج و اصلاح دیدگاه های موجود بین مخاطبین در خصوص نماز از دیگر برنامه های ماست که در کل استان به آن خواهیم پرداخت و مخاطبین خواهر و برادر ما نسبت به بحث فرهنگ سازی و ترویج آن فعالیت خواهند کرد.

معاون تعلیم و تربیت بسیج استان قمدر پایان بحث تقویت شبکه تربیتی بسیجیان پایگاه ها را بسیار مهم دانست و افزود: این شبکه تربیتی باید تقویت شود و علاوه بر 195 پایگاه اجرا کننده طرح جوانه های صالحین، در تلاشیم تا پایگاه های دیگر هم در این زمینه فعال باشند.



ارسال نظرات