خبرهای داغ:
نماینده شورای نگهبان در استان قزوین بیان داشت: دايره امر به معروف و نهی از منکر در تمام شئونات زندگي انسان جايگاه خاصي دارد.
کد خبر: ۸۵۳۲۱۲۹
|
۰۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۶
به گزارش خبر گزاري بسيج: حجت الاسلام قابل نماینده شوراي نگهبان در استان قزوين درجمع رزمندگان تیپ 82 صاحب الامر (عج) با معرفی فریضه امر به معروف و نهی از منکر، این دو واژه را از مهمترین فرامین اسلام به مردم دانست و ادامه داد : از ديدگاه بزرگاني همچون علامه طباطبايي مفهوم امر به معروف يعني آنچه كه با عرف خلقت سازگار باشد چون خداوند انسان را بر اساس فطرت پاک و خدا دوست آفریده است.

وي خاطر نشان کرد: آن چه فطرت انسان ذاتا نمی پسندد تحت عنوان منكرات و آن چه را که مي پسندد تحت عنوان معروفات می شناسیم .

وی ادامه داد : امام بزرگوار با تعبير زيبايي مي فرمايد : شناساندن خوبي ها و امر به آن مي شود معروف يعني ما خوبي ها را بشناسانيم و معرفي كنيم و مردم را به آن امر كنيم و نيز معرفي بدي ها و بازداشتن مردم از آن که نهي از منكر نام می گیرد.

 وي با اشاره به قيام امام حسين (ع) تشريح كرد : حركت بزرگ سيدالشهدا طبق وصيت آن حضرت براي امر به معروف و نهي از منكر بود كه در تعبیری بیان داشتند : "من براي اصلاح  و زنده كردن  دين جدم حركت كردم".

قابل خاطر نشان کرد: امر به معروف و نهي از منكر مراتب و مراحلي دارد به طور مثال باز داشتن از يك شيءمضر و ايستادن در مقابل يك قدرت حاكم و حتي تشويق جوانان به ازدواج  جزء مراتب آن است.

وي در خاتمه به حديثي از پيامبراكرم اشاره كرد و متذکر شد : نبي مكرم اسلام مي فرمايد اگر مسلماني صداي ناله استمداد و كمك مسلمان ديگري را بشنود ولي جواب ندهد بوي بهشت بر مشام چنين كسي نخواهد رسيد پس دفاع ازمظلوم همان باب امر به معروف و نهي از منكر است.

 

9001/پ30/ب

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها