خبرهای داغ:

هوای کرمانشاه بحرانی شد/آلودگی هوا چهار برابر حد استاندارد است

رییس اداره امور آزمایشگاه اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه با اشاره به ورود موج جدید گرد وغبار به جو استان گفت: هوای کرمانشاه هم اکنون در شرایط بحرانی قرار دارد.
کد خبر: ۸۵۳۲۲۶۰
|
۰۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، سعید دزفولی روز پنجشنبه با اعلام این خبر اظهار کرد: از ساعت 12 چهارشنبه شب تا هشت صبح امروز میانگین غلظت گرد وغبار کرمانشاه به 710 میکروگرم بر متر مکعب هوا رسید که این آلودگی چهار برابر حد استاندارد و بیانگر وضع بحران است.

وی افزود: پیک غلظت گرد وغبار هوای شهر کرمانشاه طی هشت ساعت گذشته بین ساعت یک تا دو بامداد اتفاق افتاد که این میزان به 839 میکروگرم بر متر مکعب هوا رسید.

دزفولی خاطرنشان کرد: در آخرین اندازه گیری صورت گرفته که ساعت 8 و 30 دقیقه صبح امروز انجام گرفت که میزان غلظت موجود در ذرات هوا به 675 میکروگرم بر متر مکعب هوا رسیده بود.

رییس اداره امور آزمایشگاه اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه پیش بینی کرد این وضعیت تا عصر امروز و مقداری شدت کمتر ادامه یابد.

وی همچنین با اشاره به وضعیت روزهای همراه با گرد و غبار کرمانشاه در سال جاری خاطرنشان کرد: در فروردین هفت روز و در اردیبهشت هشت روز وضعیت هوا در شرایط هشدار قرار داشت که این وضعیت در خرداد ماه به چهار روز غیراستاندارد رسید که سه روز آن در وضع هشدار و یک روز هم در وضع اضطرار بوده است.

دزفولی یادآور شد: اگر مقدار ریزگردها در هوای شهر تا 100 میکروگرم باشد، شرایط طبیعی است ولی وجود 100 تا 250میکروگرم وضعیت را در شرایط هشدار و از این مقدار تا 350 میکروگرم، شرایط را در وضع اضطرار و از این میزان بیشتر هوا را در وضع بحران قرار می دهد.

در سال گذشته مجموع روزهای ناسالم کرمانشاه به 24 روز رسید که 22 روز آن هوای کرمانشاه در وضع هشدار، یک روز در وضع اضطرار و یک روز هم در وضع بحران قرار داشت.

منشاء عمده گرد وغباری که وارد هوای استان کرمانشاه می شود از کشورهای عراق و عربستان است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار