خبرهای داغ:

محفل انس با قرآن در کرمانشاه برگزار شد

محفل انس با قرآن‌کریم به‌مناسبت ماه مبارک رمضان امروز با حضور رضا جمعه منصور قاری برجسته مصری در حسینیه ثارالله شهر کرمانشاه برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۳۲۲۶۳
|
۰۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، محفل انس با قرآن‌کریم به‌مناسبت ماه مبارک رمضان امروز با حضور رضا جمعه منصور قاری برجسته مصری در حسینیه ثارالله شهر کرمانشاه برگزار شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه هدف از اجرای این برنامه را انس و الفت روزه‌داران با قرآن‌کریم این هدیه الهی عنوان کرد.

حجت‌الاسلام سید محمدباقر حسینی‌اراکی ادامه داد: رضا جمعه منصور قاری مصری علاوه بر اجرای این برنامه در حسینیه ثارالله، امشب ساعت 21 در مسجد معتضدی شهر کرمانشاه به قرائت قرآن‌کریم می‌پردازد.

به گفته وی، محفل انس با قرآن‌کریم فردا ساعت 18 با حضور این قاری مصری و خیل عظیمی از روزه‌داران در آستان مقدس امام‌زاده باقر بیستون برگزار می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه رضا جمعه منصور فردا ساعت 20 در محل امام‌زاده ابراهیم طاقبستان به اجرای برنامه می‌پردازد، گفت: در ایام ماه مبارک رمضان مجموعا 12 محفل انس با قرآن با حضور قاریان برجسته استانی و کشوری در بقاع متبرکه برگزار خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: برنامه‌های محفل انس با قرآن‌کریم در شهرستان‌های کنگاور، سنقروکلیایی، سرپل‌ذهاب، گیلان‌غرب، کرمانشاه، ثلاث‌باباجانی و پاوه برپا خواهد شد.

حسینی‌اراکی با بیان اینکه محافل انس با قرآن‌کریم از امروز هشتم ماه مبارک رمضان آغاز شده تا تاریخ دهم این ماه الهی ادامه دارد، گفت: مراسم محفل انس با قرآن‌کریم در شهرستان سنقروکلیایی همزمان با شبکه قرآن سیما پخش خواهد شد.

وی یادآور شد: همزمان با برگزاری محافل انس با قرآن کریم در بقاع متبرکه استان کرمانشاه، گروه تواشیحی از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، نفر اول مسابقات بین‌المللی قرآن‌کریم در سال‌جاری و حافظ خردسال به اجرای برنامه می‌پردازند.

این مسئول هدف از برگزاری محافل انس با قرآن‌کریم در آستان مقدس امام‌زادگان را تبدیل شدن بقاع متبرکه به قطب فرهنگی دانست و گفت: این امر از جمله تاکیدات مقام معظم رهبری است.

به گفته مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه، مراسم جزء‌خوانی و تفسیر قرآن‌کریم نیز روزانه در بقاع متبرکه استان کرمانشاه با حضور روحانیون و مبلغان اعزام شده و روزه‌داران برگزار می‌شود و نماز جماعت نیز در سحر، ظهر و مغرب برپا خواهد شد.

حسینی‌اراکی از برگزاری مراسم جشن میلاد امام حسن مجتبی(ع) همزمان با میلاد این امام بزرگوار در بقاع متبرکه استان کرمانشاه خبر داد و گفت: در این ایام اطعام نیازمندان نیز از محل درآمد موقوفه حاج محمدتقی اصفهانی با عنوان ضیافت الهی برگزار می‌شود.

وی بیان داشت: رمضان ماه مبارکی است که خداوند قرآن‌کریم در این ماه و در لیالی با فضیلت شب قدر برای هدایت مومنان و قرب الهی بندگان نازل کرد و مومنانی که به حقیقت وجودی این ماه پی ببرند قطعا از آن استفاده فراوان خواهند کرد.

این مسئول با اشاره به فضیلت‌های فراوان ماه مبارک رمضان، ادامه داد: اعمال صالح در این ماه چندین برابر پاداش خواهد داشت و با توجه به اینکه قرآن‌کریم در این ماه الهی نازل شده از این‌رو آن را برتر از هزاران ماه می‌نامند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه یادآور شد: برنامه‌های محفل انس با قرآن‌کریم که در اکثر شهرستان‌های استان برگزار می‌شود با سخنرانی مذهبی، تواشیح و مسابقات فرهنگی همراه خواهد بود.

به گفته حسینی‌اراکی، مراسم لیالی قدر نیز با حضور سخنرانان برجسته در بقاع متبرکه برگزار خواهد شد و نمایشگاه فرهنگی و کلاس‌های تفسیر قرآن‌کریم نیز توسط مبلغان دایر می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار